Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 27, 2010

Ingin BERJAWATAN Besar....

.
Bukan menjadi satu kesalahan besar kalau berangan tinggi kan??? Sape2 pun leh berangan... Tak de sapa yang larang...
.


.
Melihat gambar2 di atas... dalam diri ni terasa teringin sekali nak memegang jawatan besar2... menjadi orang yang disegani.... menjadi orang yang pandai berhujah... petang bercakap.... lantang bersuara... dan segala2nya yang baik2....... dan paling best dikagumi.... Teringin sangat untuk bergelar insan2 penting dalam dewan2 besar macam ni... Kalau nak jadi orang yang berbadan besar... aku sedang melaluinya sekarang ni... Ngeh3x... tapi bukan berlandaskan unsur2 politik... sebaliknya yang aku impikan ialah untuk menjawat jawatan besar disebabkan pegangan akademik.... Muahahahahaha... Andainya impian aku tercapai suatu masa nanti.... adakah aku akan ingat saat2 dan detik2 aku mencoretkan apa yang dipaparkan di sini?? Angan2 mungkin menjadi realiti kan??? Haaa.... jangan gelak.... Tak baik tau.. ketawakan orang.... Huh... Andainyaaaaaa..... impian aku ini termakbul..... Ooppss... ada bakat tak??? Kekekekeke................ =)

Monday, April 26, 2010

Nape Saya Tak De MOOD?????...

.
.
Tak pasti naper... tapi tiba2 hari ni hilang keseluruhan mood... tak rajin dan tak selincah semalam... Kalau orang Kedah sebut kemarin laaa...... Balik dari ofis pun dah macam tak best sangat2... So, aku buat lawak bodoh ja ngan Aton sambil dia dok rakam gelagat spastik aku ni... Wakakakaka... Saja menyedapkan hati agaknya....
.
Then terus masuk bilik.. bukak lappy... dan masukkan pic2 apa yang aku rasa nak masukkan... Masukkan sambil tido... Sedar2.... kol 11pm.... Mata leh gagah lagi ni nak stay up depan lappy ni... Sambil memikirkan masa depan aku yang kena lalui... esok.. lusa dan hari2 seterusnya... Nak bebai pun ada ni.... Tau ka bebai tu apa???
.

Consultant yang handle MS ISO 9001:2008... dah lama bekerjasama dengan insan ni.... En. Rahman Ahmad Zubir...
.

.
Owh.... Selama 2 hari berturut2 ofis aku mengadakan KURSUS untuk MS ISO 9001:2008... Before ni... MS ISO 9000 : 2001... So, untuk meneruskan pensijililan ni... kena adakan sedikit transition lah.... So setiap department kena ada 2 orang (sorang officer dan sorang staff) untuk betulkan documentation mengikut standard yang diperlukan untuk version 2008 ni.... Dan posing kat bawah ni.. Ialah Kaklong dan Kak Min.... Macam biasa... kategori posing sakan... Kebetulan.. aku terbawak camera lak masuk dalam auditorium... Time ni semua staff kena turun sebab ada taklimat Current Awareness untuk all staff... Dan aku tak semena2 kena jadi emcee BIDAN TERJUN.... Wakakakakaka....
.

.
Wah... BURGER OBLONG malam semalam punya.... (gambar sekadar hiasan)... Untuk Norli nak komplen aku makan kuat... Wakakakakaka..... Sedap ooooo.... Kalau tak percaya yang ianya sedap dan menyelerakan... Sila lihat gambar kat bawah ni... Nyum3x.....
.

.
Hari ni aku memang tak de mood... berasa agak2 tak best dan sedikit bersedih hati gitu.... Hehehehe... Pastu kepala berat jaaa... Sakit sangat2.... Mujur cuaca pun tak panas sebab hujan lebat petang tadi.... Hmm... Tapi, mungkin tak nak fikir kenapa.. or sebab apa... Yang paling penting... Aku nak jalani kehidupan keje macam biasa.... Settlekan semua keje dengan jayanya.... Hehehehe... Baru hidup leh rasa GUMBIRA..... Banyak kena settle sebelum akhir bulan ni... Esok lawatan lagi... Pastu kena siapkan report bahagian before BOARD MEETING... LINCOLN punya report pun belum settle.... PPM pun.... for both meeting kena prepare... Dan segala2nya adalah dibawah tanggungjawab aku.... Balik umah, penat gile.... tak mampu nak buat... Salah siapa sebenarnya???? Mujur dalam percutian persekolahan aku.... Minda leh rest sikit dari fikirkan hal keje skolah yang kadang2 memBIULkan..... Hehehe... Bukan merungut... Sekadar luahan ajer...... Oklah... Tido dulu ekkkkk......

Sunday, April 25, 2010

Picture @ TESCO ~ Camera HENPON....

.
Ada lagi pic yang tertinggal... Nak sambung entry malam tadi macam tak de ummmpphh.. So, aku just masukkan ke dalam entry yang baru... Kurang sharp kan?? Sebab pakai camera henpon jer ni... tak gamaklah pulak nak pakai atau kuarkan camera gedabak.. Nampak over lah pulak... Hehehehehe.... Ok.. layanzzzz.....
.






Saturday, April 24, 2010

OUTING With MY GURLFRIENDS...

.
.
Hari ni... Outing dengan kengkawan aku.... Lin dan Ina... Lin kebetulan balik untuk emceeing function kat HOLIDAY VILLA... Siap cite pasa apa yang ADIBAH NOOR sampaikan dalam amanatnya berselang-seli dengan lagu... Hah... Senasib dengan kami agaknya... SINGLE.... Wakakakaka..... Actually... Lin cakap petang ni 230pm jumpe.. Aku lak malas nak kuar panas2 ni... minta tunda ke 400pm... Jumpe kat STADIUM pada mulanya.. Mak aiii... Panas oooo... So, sesudah aku jemput Ina.. kami tukar plan nak ke TESCO... Senang kan situ.. Leh makan dan shopping2 lagi....
.
Dan ada jugak yang sempat aku snap... Kalau time shopping snap jugak adegan iklan MILO semua... Tapi malas nak d/load guna camera henpon... Len kali lah nooo kalau aku rajin.. Hehehehe.... Plan asalnya nak discuss pasai trip nak ke REDANG... Tapi bila dah bertentang mata... cite lain lak timbul... Hehehe.. Takpaaa... lambat lagi.... =)
.



.
Aku... yang menanti camca tak dak... Nilah lemahnya pentadbiran TESCO... Camca tak cukup... Mujur pandai makan guna chopstik.... Dulu skolah convent... dok belajaq makan cara cina makan.. kawan pun ngan geng2 cina.... Kantin hanya ada 1 ja kedai melayu juai nasik lemak... Keras lak tu... Wakakakakaka..... So, makanan cina jugak sedap... Itu dulu occay... La ni... ada jugak kadang2 tu.... Tapi air tebu cina aku memang serik dah sejak sakit hari tu...
.

.
Tapi... ada satu cite paling best.... bila adik yang juai dapoq AIOWA tu dapat detect LIN keje apa... Kekekekeke.... Siap cakap... akak ni macam deejay jaa.... deejay KLASIK FM... Wakakakak.. Pembetulan adik... KLASIK NASIONAL.....

Friday, April 23, 2010

With Kaklong @ TESCO ALOR Setar....

.
.
Cewah... Gambar pesyen apa ni.... Tetiba jer snap jadi macam ni... Letak jugaklah... Hari ni lepas function, aku ajak kaklong shopping2 jap... Nak beli stok sabun2... makanan dan minuman sikit... Biskut adalah satu kewajipan... Hehehehe.... Nak balik umah macam tak best hari ni.... Lepas settle hal2 menjawab soalan wartawan SINAR HARIAN pasal BULAN PEMULANGAN TANPA DENDA... dan lepas sesi2 makan dan tapau makanan yang lebih tu... kami bergegas ke TESCO ALOR SETAR.... Shopping sakan ka???? Hehehehehe...
.



.
Oh ya... makan at RASAMAS TESCO... Aku kenyang lagi.. tapi nak makan jugak.... Maknanya... Habiskan makanan aku?? Hehehehehe.... Sapa nak jawab???? Buuurrrpppp... ALHAMDULILLAH.... Kenyang...................
.














.
Time nak kuar dari RASAMAS ni... satu troli orang yang makan kat situ jugak telah menghalang laluan kami kuar... Then aku minta anaknya tolong ubah... yang paling best.... bapa budak tu kata...
.
Orang: Banyak shopping pampers anak..
Aku: A'ahh.. banyak (dengan muka BLUR)...
Orang: Leh buat stok selama 3 bulan tu...
Aku: Hmmm.. memang pun... Selalu beli macam ni...
(blur lagi.... dan aku dan kaklong sama2 ketawa sejurus kuar dari situ).....
.
Nampak sangat... age dah meniti senja.... tapi tak de sapa pun... Wakakakaka... Ntah apa2 yang aku kejarkan... Ntah apa2 yang akan aku lalui nanti... Demi nak menjaga perasaan sendiri kan??? Ngeh3x...
.
Tapi apa salahnya tolong membeli pampers2 ini untuk anak kengkawan kan???
.

Hari BUKU & HAKCIPTA Sedunia 2010 @ PPAK....

.
Tak berkesempatan untuk mencilok pic2 dari camera lebry... Sejak kebelakangan ni.. aku amat malas untuk mencari gambar yang disnap oleh lebry... Sebab... sebab malaslah... So... untuk function ni.... Just snap yang aku sempat jer.... Naper yer?? Bidang ini sudah tidak dapat mencuri minat aku lagi... Mungkin sebab dah lama... Dan sometimes rasa kurang mencabar... Ape2 pun... ini adalah sebahagian dari dunia aku...
.
Seluruh negara menyambut HARI BUKU DAN HAKCIPTA SEDUNIA... Begitu juga dengan kami... Peranan aku makin mencabar untuk sepanjang sebulan ini.... Moga aku dapat menjalani rutin harian aku sebaik mungkin..... InsyaALLAH...
.
Hari ni... aku amat terasa hati.... Puas cuba menjaga hati orang... Puas jugak cuba menjadi sesabar mungkin... Tapi nape hal yang paling mudah dan dapat dielakkan telah tercetus di sini??? Teruknyaaa.... Ops.... hal personal... tiada kaitan dengan hal keje... Saja meluahkan.. Keje ok2 jer... Aku selalu nak bersikap PROFESIONAL kan?? Wakakakakaka...
.
Yang telah mendapat ANUGERAH AHLI PALING AKTIF (kedua2 yang memegang beg kuning itu untuk kategori Dewasa dan Kanak-kanak)..... Naper dulu tak de lebry buat anugerah macam ni??? Aku lagilah rajin baca buku... Itu dulu laaahhhh... Ngeh3x....
.