Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 11, 2009

Kerana HUJAN....


Aku menatap lagi BLOG ni.... Baru lepas hilang penat setelah siap memerah dan mengelap umah... Kali kedua terjadi sepanjang 21 tahun aku menetap kat kawasan umah aku sekarang ni.... Air masuk.. heheheh.... Nak buat macam mana??? Dah nasib kan??? Kawasan umah aku ni tak pernah kena banjir even terjadinya banjir besar pun... tapi kalau hujan lebat tanpa henti2.. mulalah susah hati... mostly.. semua kot kawasan ni dah tambah umah... mana2 yang siap buat tinggi tu oklah... but umah aku ni... kekadang akan jadi macam ni.... Teringat lagi.. kali pertama dulu lebih kurang 3 tahun lebih meaning beberapa bulan sebelum ayah meninggal.. jadi macam ni lah... dan sekarang terjadi lagi.... Ntah bila dapat berubah ke umah lain... (mak paling susah nak pindah dari sini).. dan aku tau dia memang tak nak.... Mungkin banyak kenangan kat sini agaknya.... dan dengan kawan2 serta jiran yang dah mesra membuatkan dia tak nak berganjak dari sini....

Dulu, aku memang susah... (sekarang pun bukan senang)... tapi bolehlah.. cukup makan... cukup pakai... leh jugak shopping skit2 even tak meriah dan melaram macam orang lain pun... hehehe... Alhamdulillah aku bersyukur... Even keadaan sekarang dah jauh berubah.. aku tetap bersyukur dengan apa yang ada... kalau semua dah selesa tinggal di sini... dan selesa dengan keadaan hidup sekarang, buat apa nak hidup macam orang kaya raya kan?? Sedangkan belum tentu orang yang rumah dan kereta besar.... hidup tenang dan bahagia... Kan?? Kan??

Macam biasa... pagi pi ziarah arwah ayah... minggu lepas aku tak dapat pergi sebab bertolak ke Shah Alam awal2 pagi.... Dan minggu ni ALHAMDULILLAH... kami berlima (mak, aku, aton, eimien dan ikhmal) dapat sama2 pi... Kebetulan... Ikhmal balik sebab ada appointment dengan doc kat spital... So, masa yang ada ni kami gunakan sepenuhnya... Makan sama2 kat MENARA ZAKAT... Makan punya lah order pelbagai but cuma kena bayar rm25 (lebih kurang kot)... Kebetulan.. eimien nak pi uruskan hal meniaga dia.. so dia dan ikhmal tak nak join aku, mak dan aton ke TESCO... Aku yang selalu kena bertindak sebagai driver.. dengan setianya drive tanpa banyak soal.. heheheh.... Erm.. cite pasal hal sakit perut... Lepas saja baik dari sakit tekak dan demam sket2... aku terkena sakit perut lak.. hehehe... cite lucu jer hari ni... 2 kali masuk toilet kat TESCO tu... Tak leh nak tahan dah.. hihihih...

Hujan tadi betul2 membuat aku jalani exercise tanpa fikirkan hal KEJE SKOLAH ku dan lain2... Terbayang2 macam mana nak jawab soalan next week ni... tolong.... Tetiba terasa sakit bahu aku ni.. Banyak banyak beban yang aku perlu pikul.. huhuhuhu.......... sedih dan tragisnyer............

K lah.... sampai sini dulu... nak menatap kejap keje skolah aku... sebab kan... mata macam nak tutup jer ni.... TEDDY2 atas katilku macam dok pangge2 pi peluk depa jer.... huhuhuhu.... Menahas ni kalau aku ikutkan perasaan MALAS aku.... kekekek... buat dah perangai paling BUSUK!!!!....

No comments: