Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 16, 2010

Jangan BERSEDIH...

.
Atas meja... kat ruang tamu umah... nampak buku ni... siapa tuan punya?? Ikhmal kot... aku selak isinya... teliti sekali lalu senarai kandungan.. mata tertumpu pada satu tajuk kecil.. "Usirlah Kekosongan Dengan Kesibukan".. Dalam hati meronta2 untuk membaca isinya yang hanya ada 2-3 ms saja... dan... mataku berkali2 lagi menatap sebaris ayat ni... "Bunuhlah setiap waktu kosong dengan pisau kesibukan"... Benar... Sungguh benar kata2 dalam buku kecil ini... Sungguh memotivasi si pembaca... Suatu ketika dulu.. di kala aku benar2 sedih... jalan inilah yang aku pilih.. sehinggakan setiap waktu aku hanya memikirkan kerjaya dan masa depan... sampaikan aku abaikan kepentingan diri sendiri... Dan di saat ini.. aku merindukan diri aku yang dulu... Malangnya... waktu telah berlalu terlalu jauh... Dan... kini hanya ada aku yang sekarang ni... Hmm... sunyikan hidup ini.... Tapi, paling nyata.. aku tak nak bersedih lagi.. sekalipun bukan mudah untuk mencapai sesuatu.....
.

No comments: