Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 26, 2009

Belajarlah Untuk Bersabar







Dalam celoteh lakaran aku hari ni.. aku nak citekan something... tentang apa yang sering dan kerapkali terlintas dalam fikiran aku... tetiba jer aku macam jadi sensitif dengan keadaan yang melanda aku sekarang ni.. Nak kata aku agak tension dengan keje skolah ku.. tak jugak kot... Macam ok2 jer... Kalau orang len yang dok pulun2 score B+.. (lorr... B+ jer ker?? Wakakakakaka....)aku pun sropa depa ja... Hehehehe.. Cuma alhamdulillah.. syukur bangat sebabnya aku ni selalunya agak cool.. dan tak kelam kabut sangat terutamanya bila aku ada masalah or ada sapa2 yang mengganggu life aku.. aku lah rasa macam tu.. pandangan orang lain aku tak taulah.. sometimes orang tak setuju dengan apa yang kita sendiri nilai tentang diri kita kan????

Hal macam ni... pernah aku kemukakan pada seseorang.... Aku tetiba jadi terasa dengan situasi aku sekarang ni.... Tengok orang lain... ada moral support from someone.... but aku??? sometimes aku kena tangani sorang2... bukan aku nak almost orang2 yang dekat dengan aku appreciate dengan private life aku... terutamanya dengan keadaan aku sekarang ni.... Tapi... skurang2nya... ada jugak orang lain yang rapat dengan aku tau tentang situasi aku... masa dan perjalanan masa depanku.... Best tengok orang lain... sana sini ada yang bantu... But aku... always fikirkan tentang hal sendiri.. create masa depan sendiri.. tentukan hala tuju aku sendiri... seolah2 semua yang aku tentukan ni adalah betul dan terbaik untuk aku..... Huhuhu.. sometimes.. i really need someone to talk to... to share everything... Bukan tak de... tapi mungkin sikap aku sendiri yang tak pandai nak buka mulut untuk minta tolong... yang tak pandai nak susahkan orang lain selagi aku rasa aku mampu nak buat.. dan.. setiap kali ada orang yang cuba bantu dan dekati aku.. aku terasa macam aku ni menyusahkan orang sangat2.... pelik kan sikap aku ni.. walaupun orang yang dekati aku tak rasa macam tu pun.. hihihihi.... sebab tu lah.. aku banyak buat perkara2 yang sometimes everage jer.. bukan success..... meaning tak fully success.... aku ni EVERAGE person... tak maju.. dan taklah berada dalam kategori kecundang... ni tak kiralah dalam kerjaya aku... family.. or assignment dan tugasan aku sebagai seorang yang bekerja sambil belajar.....

Hmmm... dulu... masa ada arwah ayah... dialah selalu jadi pendengar setia aku... selalu dengar keluhan aku sama ada leh terima akal or tak... heheh... even ayah mungkin tak berapa paham sangat masalah aku.. but he still try do advice me... cara2 orang tua lah kan???.... dan mungkin bila dah semua ni tak de dalam hidup aku.. aku macam jadi BLUR... BLUR.. and BLUR..... Pernah tak korang semua terfikir yang diri kita ni dikagumi oleh orang lain seperti kita pernah mengagumi seseorang yang kita jadikan our 'SUMBER INSPIRASI'... But... until now... aku tak pernah rasa ada orang yang mengagumi aku... meaning... aku tak nampak apa kelebihan yang ada pada diri aku berbanding dengan insan lain......... Bukan nak compare.. but sometimes kita perlu yakin dengan kebolehan kita sendiri kan??? But... tu semua tak de dalam diri aku............Kalau ada orang yang puji aku pun.... adakalanya aku rasa macam orang tu saja nak jaga hati aku.. or... macam perli pun ada... hehehe.. aku ke tak hargai orang?? huhuhuhu.... dahsyatlah aku ni....

Kenapa aku sambung study??? naper yer??? tu untuk kepuasan diri aku... untuk aku majukan diri aku.. untuk aku lebih yakin dalam hidup... dan.. satu lagi yang paling penting... since time habis degree lagi masa aku mula2 nak buat master sebelum plan aku yang ni... aku dah janji dengan arwah ayah... at least, aku ada MASTER... so, aku cuba tunaikan kali ni... But seometimes... i realize that... dalam dunia yang pemikiran terbuka ni ramai orang yang terlalu iri hati dan suka judge macam2 yang negative about somebody even they still not really know about orang tu.... heheheh...... naper ada orang macam tu kan???

Tapi.. cite pasal2 hal ni...... satu jer yang semua kita kena pegang... Even perkataan SABAR tu sebenarnya terlau payah diabadikan dalam diri kita sebagai manusia ni.... kita kena jugak jadikan dia teman kita perlahan2... sebab dengan 5 perkataan ni (aku suka no 5 tau...).. SABAR... kita akan menjadi manusia yang KUAT... TABAH... BERANI... YAKIN... dan macam2 lagilah untuk teruskan hidup ini.... Satu yang aku pegang dalam hidup aku......... SABAR... sekalipun ianya bukan satu perkara mudah untuk dilaksanakan........... Pasti ada sesuatu yang baik menanti kita di hadapan............ Aku mungkin kurang berkeYAKINan dalam melayari life aku...... Tapi.... ada sesuatu yang paling istimewa pada aku....... yang aku sendiri saja yang tau........ Hehehe... (perasannya).. eh.. suka hati aku lah....... dan yang paling penting...... Sebuah SENYUMAN... pasti akan dapat menutup segala keperitan yang kita alami............. Kan?? Kan???

Terima kasih pada insan2 yang menyayangiku.... Terima kasih atas masa yang selalu ada untukku... dan terima kasih sebab selalu cuba untuk memahamiku..... Hmmmm.... I REALLY APPRECIATE.......Aku tak tau nak guna ayat macam mana.. Tapi aku tau... walaupun selalu aku rasa sorang.. tak de sapa2... masih ada insan yang sayangkan aku.. ambik berat pasai aku... cuma cara masing2 berbeza.......

Dan... yang paling nyata.. aku ada anak2 comel yang akan datang dekat dengan aku setiap kali nampak aku.. bagi dan lemparkan senyuman untuk aku... even bukan darah daging aku.... dia orang tetap bagi peluang aku memeluk depa.... dan kembali memelukku... cium aku.... sekurang2nya... masih ada insan2 yang sayangkan aku kan????..........

No comments: