Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 2, 2010

TAKZIAH Buat Ina....

.
Pagi tadi... lepas sampai kat office... aku mula naik level 1 untuk shelving... Buku ok2 jer... tak de apa2 yang perlu dibetulkan... Sebab ana awai dari aku so semua dia buat.. TQ ana... Dan sembang2 sat jer.. Kebetulan.. Kak Dilla pun tak mai... teringat nak bukak FB... Masuk ofis kembali... dan... tukar pic kat FB... Aku tukar pic gambar aku sefamly... tanpa ayah..
.
.
Air mata tiba2 bergenang... Hmm.. teringatkan arwah ayah... Maybe sebab dah masuk bulan MEI... Bulan yang aku sering tunggu2... Bulan kelahiran aku... Bulan dugaan dan berlakunya peristiwa penting untuk aku dan keluarga.... Banyak yang terjadi dalam bulan Mei ni.... Belum sempat habis aku nak letakkan status dalam FB aku.. tiba2 my henpon berbunyi... Aku jawab.... di hujung talian... dengar tangisan yang sebak... tak boleh nak cakap.... "Murni.... adik aku dah tak de".... YA ALLAH.... baru sekejap tadi aku fikirkan perkara yang sama.... Aku hanya mampu mengucap takziah... dan menyuruh sahabat aku itu bersabar..... Jenazah adiknya masih di hospital... Baru awal pagi tadi sekitar jam 1 pagi Ina sms aku.... Bagitau keadaan adiknya.. dimasukkan ke ICU... tak sedar diri sejak petang semalam sebab kena jangkitan kuman di paru-paru... Aku terkedu... memang plan untuk ziarah arwah kat ward petang nanti after balik keje... Rupanya aku tak berkesempatan....
.
.
Bercerita mengenai arwah.... Setiap kali aku ke umah Ina... mesti arwah tak pernah lupa untuk bersalaman dengan aku... Dan adakalanya memeluk dan mencium pipi aku... Beliau anak yang sungguh ISTIMEWA... gelagatnya boleh membuat sesiapa saja tertawa.... Mungkin kalau tak silap aku umurnya menjangkau 20 tahun.... Sekalipun anak itu ISTIMEWA... gelagatnya boleh mencuit sapa saja yang mengenalinya.... Last aku jumpe Ina last week... Sabtu minggu lepas... Owhhh... kenapa time aku hantar Ina, aku tak singgah??? Ya ALLAH.... Sesungguhnya sorang lagi penghuni syurgamu yang aku kenali bertandang di tempatmu..
.
.
Ina... Aku tau perasaan hang... Sebab aku pernah merasakan perkara yang sama... bila kehilangan orang yang kita sayang.... Teringat lagi kata2 hang masa kat TESCO... hang cari tisu sebab hang cakap Hamizah selsema... Dan aku ada suggestkan jenis tisu yang tersedia kat TESCO tu....
.
Aku tak mampu nak teruskan coretan dalam ni lagi... Sekejap lagi aku nak balik... Aku tak leh terus keje lagi untuk hari ni... Sebab Ina adalah sebahagian dari keluarga aku.... Moga ALLAH berikan kekuatan kepada familynya untuk dugaan ini... AMIN.... :'(

1 comment:

Chenta said...

Takziah buat Ina sekeluarga .

Al-Fatihah ...