Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 13, 2009

Maybe I'm Not a GOOD Listener...........

Hari ni....... Aku macam kelam kabut skit... Lepas semua perkara rushingkan hidupku.... Assignment... Hal2 ofis.. dan macam2 perkara yang menghantui hidupku.. Sakit hati sebab ada hal dalaman.. but... hanya aku sorang yang terpaksa tanggung semua ni.. Adil ke macam tu??? Dia mungkin tak sedar... but.. trully aku jadi macam kecik hati... Hmmm.. biarlah... nak dekat final2 exam ni.. macam2 lak jadi...... balik dari ofis.. sembang2 ngan ATON... mungkin kebetulan malam ni dia memang free kot... makan banyak... burger.. air... ais.. dan ais.... dari siang tadi lagi aku asyik makan ais jer... naper tak snap pic yer??? hehehehe.. lupa kot sebab asyik dengan cite tudung HAJABA, HAJABU, meka kat luar dan macam2 lah.... 3 orang kawan2 aku pakai tudung ala2 ekin tu... but.. naper aku kurang interested??? mujur gak... tak lah buang duit macam tu jer... heheheheh.....

Malam ni.. aku tak sentuh langsung apa2 yang berkaitan dengan hal2 persekolahanku... Aku jadi muak.... awalnya.. pecahkan TABUNGku... Bukan tabung yang pecah tak leh guna dah tu... Pecahkan tabung BOTOI SUSU aku... Heheheh... Sebab Aton nak tukar... rupa2nya tak banyak sangat yang ada... adalah dalam RM100++.... Jadilah... habuan bekalan tambahan aku nak ke S.ALAM nanti..... Kekekekek..... Miskin lak rasanya kali ni... Sebab hujung bulan lepas dah shopping sakan kat KL... dan bulan ni plak 2kali kena gerak ke Shah Alam.. Sengaja aku tak mencari2 buku ASB dan TABUNG HAJI aku yang ntah mana2 aku letak.. heheh... saja jer nak peram buku tu even setahun dah ntah mana2 aku miss place... Kekekeke... Biarlah.... Ada skit simpanan kan........

Hmmm... perjalanan hari ni macam SLOW jer... Hal kat ofis tadi pasal bahan2 hadiah menjadikan aku sedikit terasa.... Yerlah aku ni junior officer.... Kadang2 apa yang aku cakap bukan diambilkira.. Mungkin sebab tak pandai mencari pengaruh dan ikutan aku... Betul cakap As (cikgu skolah ikhmal) dalam laman BLOGnya... Selagi kita menunjukkan kemahiran dan kemampuan kita untuk menjalankan tanggungjawab kita pada bos, lagilah terbukti kesalahan kita... Dan sekarang apa yang aku belajar ialah.... untuk menjadi seseorang yang lebih SIMPLE... dan tak terlalu peramah... Hehehe... Anggaplah hidup ini even ada tekanan but dapat diselesaikan dengan sebaik mungkin................... Senang ker menjadi BOS??? Kalau aku diberi pilihan.. aku nak jer keje diarah orang dari masa ke masa... Mungkin sebab aku ni kadang2 mengikut jer apa yang orang cakap... But.... dari sudut keperluan dan pendapatan dah tentu aku dah tak boleh berpatah balik ke arah macam tu kan??? Bukan semua orang yang SENANG tu nampak SENANG selalu... Mungkin dia lebih susah dari orang yang susah......... Who know's???

Aku lak........ Kadang2 rasa macam bersalah sangat... tapi kalau ada orang yang menyakitkan hati aku tanpa usul periksa... mestilah aku marah... bukan aku mengganggu hidup dia pun.... Kan??? But, kalau kita ni tak de masalah... tak best jugak... Actually aku bukan ada masalah apa2 pun... Cuma bila aku fikirkan balik.. Nape ada manusia2 yang macam ni.. dan naper ada manusia yang hanya memikirkan sebelah pihak jer tanpa memikirkan hati dan perasaan aku??? But... usah dikenang dan pertikaikan hal2 yang dah lepas dan dah terjadi serta termaktub dalam hidupku.............

Aku akan buat FINAL EXAM tak lama lagi... Esok hari terakhir aku keje... Then aku akan mengambil cuti konon2nya for STUDY WEEK lah... Dan at the same time gak, ATON (adik pompuan aku) akan sambung buat outcampus kat UUM... All the best to her... Biar dia rasakan betapa terseksanya hidup sebagai seorang yang bekerja dan at the same time menjadi STUDENT... Kekekeke... Tapi awal2 lagi dah menyoal siasat aku... Untuk tolong buat assignment dia... Heheheh... Mana sama... Aku study in english... dia dalam malay.. sources malay tak banyak macam english... so.. nak plagiat susah skit.... tapi jangan tak tau.. aku ni memang minat mengarang.. kekekek... selalu jadi reference untuk term2 dalam bahasa melayu ni... kekekek... Lawak jer.... ni kisah masa kat skolah ASMA dulu... heheh.... Even aku ni student science (semua subject ambik accept BIOLOGY)... tapi aku minat mengarang2.. kononnya nak jadi NOVELIS lah... hampeh... at last.. kerjaya aku kat LEBRY ALOQ STAQ ja... kekekeke...............

Ok2... nak tidolah.. dah kol 1030 ni.... mata aku dah berat....... ZZZZZZZZZZZ.... Nite to all........ Nite to BLOGGIE................

No comments: