Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 26, 2009

What I'm Doing Today?? IKAN KELISA lah......










Huhuh... dah kol 1am dah rupenyer... Kalut jer aku malam ni meneliti ikan2 yang aku beli malam tadi (hari Sabtu lah)... Sekarang bila jam macam ni... dah jadi hari pun lainlah kan??? Bertukar ganti harinyer.... hehehe... ntah apa2 lah aku ni........... Shhhhhhhh... jangan cakap kat orang tau... guna LAPTOP aton ni... Kebetulan dia ke Langkawi... Menahas aku.... Kekekek.... Waaaa..... sukenyer aku menatap ikan KELISA yang aku baru beli tadi makan ULAT yang baru aku masukkan tadi dalam akuarium tu... Haaa... masukkan 5 ekor jer... Aliff cakap tadi bagi makan 3 ekor jer.. sebabkan aku suka no 5, so aku masukkan 5 ekor... eeeee.. geli..... nak ambik ulat tu pun aku guna putik kapas.... masa beli kat kedai cina malam tadi, aku tengok dia main seluk guna tangan jer.. huhuhuh.... nak bela ikan macam orang lain.. tapi PENGGELI aku ni... Eeee... mulalah terbayang kalau melata kat badan ker.. tangan ker.... eee.... tak nak lah... eh.. japlah.. nak pi tambah lagi ulat2 tu.. sian lak aku nengok... lapar lah tu..... hihihi.....

Bercerita tentang ikan ni... sebenarnya aku memang teringin sangat nak bela ikan KELISA ni... Bagi aku.. ikan ni macam membawa makna LAMBANG KEKAYAAN... Heheh.... But kelisa yang aku beli ni bukanlah kelisa yang mahal... bukan yang kale gold, kale kuning, merah... kale SILVER jer... Kalau kat kedai2 leh dapat sekitar rm40-45... But aku bernasib baik kali ni sebab KELISA ni aku dapat dengan harga RM25 jer... Heheh.. pi ngorat tokey cina juai ikan tu... (jangan marahh arrr)... sebenarnya terbekenan ikan KELISA yang kaler golden tu.. tanya punya tanya dia cakap rm300.. aku senyum jerlah... heheh... cuba bayangkan kalau aku bela.. then dia MENINGGAL DONIA... huhuhu... sayangnya duit.... Tapi, sebab aku nak try jaga ikan kelisa ni dan biasakan diri aku dengan ulat2 yang menjadi makanannya dulu.. so, aku try dulu... tengok serasi dak ngan aku.. huhuhu.....

Nanti kan... kalau aku bercadang nak tinggal di rumah sendiri.. aku nak sediakan 1 akuarium besar kat RUANG TAMU untuk aku letakkan sekor ikan KELISA.... harap2 termakbullah.... But time tu biarlah aku tak pindah2 ke mana2 lagi... Lom buat research lagi ni tentang IKAN KELISA ni... Nanti ada masa dan kelapangan aku try search tengok cara2 nak menjaga dia.. but buat masa sekarang... aku just tanya kat kedai cina juai ikan ni jerlah..... kekekeke......... Aku suka tengok muka ikan KELISA ni.. GARANG... meaning nampak KETEGASAN dia kan??? hehehe... ngarut2.... tengok cara dia merampas makanan pun macam nampak ikan jerung... hehehehe.....

Oh yer.... hari ni gak aku dapat settlekan assignment ku yang terakhir.... Betul or tak.... belakang kira... janji HANTAR... dah pi buat pos ekspress petang tadi... minit mesy PPM untuk esok pun dah siap.... cuma yang tinggal nak buat script untuk majlis selasa ni... huhu.. english lak tu.. tension toi........ aku bukan teror sangat ni.... huhuhuhu...........
Petang lak... pi hantar ikhmal... but before hantar balik skolah dia tu... aku sempat gak cari bahan assignment UPAHAN aku... huhuh.. mencari duit lebih ni.... tak pelah.. pendapatan sampingan kan??? ada sapa2 lagi nak upah ker?? percaya ke aku nak buat?? kekekek..... MENAHAS dengan tuan punya assignment kalau aku silap ni... But, DON'T WORRY... i'll try MY BEST............ Kekekekeke................

No comments: