Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 12, 2010

11 MARCH 2010 ~ SPM Results... Congrats ADIK...

.



















.
Pertama sekali.... wanna say... Tahniah buat IKHMAL (ADIK bongsuku).... Sebab telah cuba melaksanakan SPM last year dengan RESULT yang macam ni... Dapat 5A (BM, Eng, Pen. Islam, History, Maths), 4B (Add Maths, Chemistry, Technical Drawing, Engineering Technology), 1C (Physics)... Walaupun aku sebenarnya mensasarkan sekurang2nya dia membawa pulang at least 8A... Tapi tak betul2 struggle!!... Hehehe... But, tak tercapai... Tak pelah.... Ini adalah langkah pertama nak membina kerjaya nanti... dan banyak lagi kekalutan dan kesulitan yang perlu dia tempuhi untuk menapak membina diri dalam life yang sebenarnya... Alhamdulillah aku besyukur sangat... All TERAS subject dapat A....
.
Time sampai kat skolah ni (Sek. Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu)... dah ramai orang.. so, kami terpaksa park keta kat luar jer... Panas sangat2 time ni... Dan aku pulak beraksi as a parent... Macam semua yang ada kat situ... Mulanya macam ok... But bila time dok memandang kiri kanan, hati mulalah terasa sebak.... Macam2 gelagat yang aku tengok kat situ... Speciallynya bila tengok majoriti datang with parent.... Mulalah teringat kat AYAH.... Terasa... diri aku ni kecik sangat.... Terlalu kecik sangat2....
.
Bila PENGETUA mula umumkan result... air mata aku mulalah buat perangai... (aku selalu macam ni... :'( .....) Macam tak boleh disimpan2 apatah lagi bila melihat air mata gembira insan2 yang berjaya dalam SPM last year..... Mesti hati mereka berbunga riang kan??? Dan tahniah buat guru2 sekolah tu yang telah berjaya mendidik insan2 ini menjadi bakal insan yang baik dan cemerlang... Aku kagum sebenarnya... Terutamanya bila melihat adik2 junior yang begitu rapat dengan kakak2 dan abang2 senior mereka... Berjumpa, bersalaman, dan berpelukan... Seolah2 satu keluarga besar dibina di sini... SYABAS SBPIKP!!...

No comments: