Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 22, 2009

Berhati-hati Memilih TEMAN...

Salam to all BLOGGIE.....
Satu kisah yang ingin aku kongsikan bersama-sama....

Mungkin inilah yang dinamakan UJIAN….. Dan mungkin inilah jalan yang perlu aku tau dari awal lagi…. Jangan terlalu mempercayakan KAWAN…. Peristiwa petang tadi benar2 membuatkan aku hilang kepercayaan kepada sorang kawan…. Apatah lagi bila persoalan ni.. mak yang tanya.. suppose mak tanya aku dari awal2 lagi…. Ape2 pun aku tetap bersyukur.. sebab aku dapat tau dari sekarang…. Even dia sebenarnya bukan kawan baik aku.. but aku sebenarnya menghormatinya… Cuma selepas aku dapat tau cerita ni… barulah aku sedar…. Tak semua kawan kita boleh percaya… Apa2 pun… inilah satu pengajaran besar buat aku….. Mungkin di satu sudut aku salah… Tapi dia tak sepatutnya citekan semua tu sedangkan bila di depan aku dia baik jer.... hihihih….

Kadang2… inilah kelemahan aku…. Aku memang rasa dari awal lagi…. Tapi aku tak sangka semua ni akan berlaku dan benar2 berlaku…. Cuma kali ni aku akan lebih berhati2…. Kawan2…. Jangan jadi macam aku… Selalu memikirkan orang lain dulu sebelum perasaan aku sendiri…. Dan bukan semua orang berfikiran seperti aku…. Walaupun aku tau keadaan macam ni… Mungkin sebab aku terdidik macam ni.. jadi aku bawak sampai bila2…. Sampai orang buat aku macam ni…..

Niat di hati mulanya nak tanya…. Aku rasa sedih dan agak terkilan dengan tindakan dia… Cuma aku tak suka nak keruhkan keadaan… Biarlah aku simpan saja sorang2….. Aku nak bertindak sebagai seorang yang professional.. dan biarkan dia dengan dunia dia…. Hahaha… Siapakah gerangan manusia tu??? IS A GIRL…. Hanya aku dan mak yang tau… Buat mak… thanx sebab memahami….. thanx sebab menceritakan hal yang sebenar walaupun sudah agak terlewat….. Aku tak suka berdendam… Tapi, aku tetap terasa….. Pengajaran buat aku…. BERHATI-HATI MEMILIH KAWAN…. Jangan biarkan kita ditindas dan diperbodohkan….. Huhuhuhu………

Next time… cuba fikirkan perasaan sendiri jugak sebelum memikirkan orang lain…. Yang menentang dan menjaja keburukan seseorang…. Baikkah manusia itu???

No comments: