Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 18, 2009

Sekadar Luahan Rasa Hati....






Aku sebenarnya membuka laptop ni untuk membuat keje meeting PPM kat Ipoh pada hari Jumaat ni…. Tapi, tetiba lak terbuka BLOG ni…. Dengan mata aku yang mengantuk… Hati aku yang sedikit SAKIT… aku terpaksa jugak siapkan keje2 aku…. But how??? Yerlah…. Masa selalu mencemburui aku… Dalam satu masa.. terlalu banyak perkara yang perlu aku selesaikan…. Hmmm… (tak nak mengeluh)… tapi itulah yang terbaik….

Hari ni…. Ada audit dalaman… Aku yang bukan terlatih sangat ni… Cuma ada sijil je sebagai juruaudit dalaman diamanahkan untuk mengAUDIT Bahagian Pentadbiran dan Kewangan bersama2 dengan En. Hashimi…. Dalam masa yang sama… terpaksa siapkan surat dan benda2 untuk PPM… Laporan AUDIT… Keje SKOLAH yang amat TEBAL…. Aku penat sebenarnya……… Kadang2 terasa macam keadaan aku tak stabil…. Apatah lagi bila dapat tahu ura2 ada pertukaran bahagian… yang akan berlaku tak lama lagi.. heheh…. Kalau lah aku yang jadi SASARANnya… Aku redha…. Mana2 pun aku terima… Macam dululah.. sebelum dok kat bahagian MAGAZINE ni…. Aku pun macam nak menolak…. Tapi bila dapat dok di situ… Rasa sayang lak…. Itulah namanya hidup kan??? Mungkin ALLAH jugak nak menduga sejauh mana kemampuan aku…. Dalam satu masa…. Nak handle banyak perkara…. KERJAYA… STUDY… dan PERSONAL aku serta keje2 sampingan yang aku buat…

Mulanya aku ingat January bulan yang paling aku bz… Lepas January.. February aku alami perkara yang sama… dan March ni… belum ada istilah hujung minggu untuk aku beristirehat… Letih kah aku??? Huhuhuhu… Hanya aku dan kengkawan aku jer yang tau…. Sebab tu aku tak suka kalau orang bagi alasan… aku yang hidup bujang ni lebih banyak masa berbanding dengan insan2 lain yang berkeluarga…. Sekurang2nya penat orang berFAMILY dengan aku tak sama…. Orang lain boleh berkongsi dan aku simpan sorang2….. But…. Bukan aku menyesal ditakdirkan macam ni…. Aku dah lama redha… belum sampai masa aku lagi untuk hidup seperti orang lain…. Apa2 pun aku beranggapan…. Dalam kekurangan aku…. Aku tetap ada kelebihan yang mungkin ada insan lain yang mengagumi kita tanpa kita sedar.. seperti kita mengagumi orang lain…..

Sejak akhir2 ni…. Macam tak larat sangat2…. Aku cepat mengantuk… letih….. kalau dan mula rehat tu… macam malas sangat nak bangun…. Argghhhhh…. Aku terbayang2 laporan PPM yang belum selesai… Dua hari berturut2 bawak balik fail kat umah kononnya nak buat keje…. Tapi tak tersentuh… Dan esok…. I’m supposed to settle all the notes and documents for meeting… huhuhu….

This semester… macam pendek jer…. Dan next month aku akan menghadapi FINAL EXAM…. Hopefully usaha aku tak sia2 (but.. aku belum mulakan usaha aku untuk STUDY lagi)…. Aku mungkin bukan pelajar yang rajin dan terbaik serta berotak geliga… But.. I’ll do my BEST…. Tahun ni… kadang2 aku rasa tahun yang bermakna buat aku… Tahun yang terlalu menguji kesabaran aku…. Tahun yang mencabar bagi aku….. Doakan aku berjaya dengan usaha dan titik peluh aku sendiri… Aku lakukan semuanya sendiri tanpa bantuan sapa2 pun….. Jadi aku harap sesuatu yang berbaloi akan dapat aku kecapi nanti…

Hati aku BAHAGIA tak??? Aku tak de jawapan untuk tu…. Kadang2 aku tak tau… Selain family.. aku juga sayangkan seseorang…. Yang kadang2 buatkan aku menangis sebab perangai dia… Tapi pada mata aku.. dia tetap comel…. Heheheh.. even dia penah panggil aku comot pun… wakakakaka… comot pun comotlah… dan dalam masa yang sama.. aku ada anak2 kecil yang selalu temani aku….. Yang boleh aku kacao2…. Usik2… Haa… untuk tu aku memang amat bahagia…

Harapan aku…. Moga aku berjaya…. Dengan apa yang aku sedang kejar selama ni…. Moga aku kuat dan tabah hadapi semua perkara2 yang menguji kehidupan seharian aku…. Moga aku tak menyusahkan insan2 lain terutamanya insan2 yang aku sayang…. Dan paling penting…. Aku nak jadi insan yang berjaya… Boleh ker??? Hehehehehe…. K lah… nak mula buat laporan PPM….. Jangan MALAS2…..

No comments: