Friday, March 13, 2009

Migrasi vs Perpindahan


Hai kengkawan........

Aku terpanggil untuk meluahkan sesuatu….. tatkala aku mula menaip bait2 ayat dalam ni… jam di laptopku dah menunjukkan angka 1:38am…. Di pagi yang hening…. Hehehehe…. Tapi tatkala ni jugaklah aku tak dapat lelapkan mata aku sedangkan ada urusan yang menunggu aku esok hari…. Rupanya terjadi sesuatu dalam hidup aku…

MIGRASI…. Meaning perpindahan….. Tadi siang… perkataan ni walaupun hanya dipaparkan pada skrin dalam auditorium… ianya benar2 menyentuh hatiku.. tiba2 ja… aku mulanya terasa macam selalu dengar perkataan ni masa skolah dulu2… rasanya time belajar SEJARAH kot… mungkin perkataan ni amat UNIK sekali….. Dan saat2 macam ni… seolah2 sebagai petanda dalam hidupku… Hehehe… (eh… laju lak dia turun)… SUDAHLAH!!!.........

Allah betul2 menduga aku…. Dan betullah.. setiap apa yang berlaku, sebagai manusia kita kena terima…. Dan untuk kali seterusnya aku redha…. Tanggal 13hb setiap bulan… aku pasti akan mengucapkan HEPI BESDAY pada diri sendiri… dan inilah hadiah buat aku….. Hadiah yang paling besar…. Yang sudah diputuskan tanpa adanya sebarang perbincangan…. Sekali lagi aku redha…. Pagi2 ni.. terpanggil aku untuk membuat KEJE SKOLAHku… Cuma paling malang… aku tak mampu buat demikian… Nak kata ngantuk… sure dah tak leh tido ni…. Huhuhu… So, dengan dok bersila atas katil ni berdepan dengan laptop ini… laju jer jari2 aku menaip dan meluahkan bait2 ayat dalam arena sepi BLOGku ni…. Heheheh…. Terbaca message dari MASYITAH komen tentang BLOGku… TQ… At least, masih ada yang menghargai…. Even aku dari 0 (zero)… tapi aku tetap belajar untuk hiaskan sesempurna mungkin…. SEMPURNAkah aku??? Kalau nak dijawab… pasti aku akan menjawab TIDAK…. Tapi…. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang…. Kalau nak sesuatu yang lebih baik… kenalah USAHA kan??? Hehehe… apa2 pun macam tu lah………….

Penat!! Macam sesak nafas pun ada….. Huhuhuhu….. Rasa macam nak jerit ucapkan TERIMA KASIH pada seseorang yang telah berjaya membuatkan aku tersedar dari lamunan aku seketika….. Rasa macam terhantuk kuat jer kepala aku ni… (tapi kan… sakit kena hantuk kepala tu lebih teruk ke dari orang yang memang ada penyakit kat kepala dia??..) Sila jawab… Hahahah!! Mai dah mereng aku ni.. Ntah apa2…. Kalaulah aku BERDIAM DIRI… bukan bermakna aku nak lari dari smua ni… Aku cuma mencari ketenangan dan cuba untuk sempurnakan niat yang diminta…….. Moga2… sama2 tenang…. Tak de gangguan…. Tak de sekatan…. Tak de halangan………. ADIOS!!!!!! Sudah!!! Pi buat KEJE SKOLAH…. Huhuhuhuhu…………

No comments: