Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 12, 2009

Tiba2... Aku Macam TERSEDAR....



Salam to all BLOGGIE…

Today…. Ape cite yer??? Setelah terlibat dengan program2 dan function2 @ library…. Aku menjadi letih…. Next week.. banyak perkara penting lagi yang aku perlu selesaikan…. Dan KEJE SKOLAH… buat masa sekarang terpaksa aku lupakan buat seketika…. Hmmmm… Ops.. jangan mengeluh.. sebabnya.. tu lah jalan yang aku pilih… at the same time… being a professional worker at my sweetest PPAK and also my future.. dot..dot..dot….

Baru je lepas function.. kembali membuka email…. Dan lepas tu aku membaca BLOG hasil tulisanku sendiri….. Terasa macam banyak perkara sangat yang aku nak coretkan dalam ni…. But… TAK TERLUAH……. Cite pasal function…. Bermula dari majlis perasmian WACANA WARISAN KEDAH DARUL AMAN yang berlangsung malam tadi…. Dan sehinggalah ke petang ni…. Aku menjadi agak TENAT!!…. Dan dalam forum ke-4.. yang dipresent oleh student2 PHD dari USM.. aku mula dok berangan2 nak jadi macam depa… Hehehe… (tapi dalam fikiran.. terfikir jugak….. MASTER pun baru menapak… inikan pula untuk PHD)… Mungkin bidang yang dibentangkan oleh mereka2 tu bukan bidang yang aku minat…. Cuma, dari dulu lagi aku berharap agar suatu masa nanti…. Aku jugak dapat membentangkan sesuatu di hadapan.. puluhan… ratusan… ribuan… dan jutaan manusia dengan hujah2 aku.. Mampukah aku berbuat demikian?? Huhuhuhhu…. Impian… Tak salahkan kalau membina IMPIAN….. kekekekeke…… POLITIC??? I’m not interested… But… aku rasa macam aku diberikan satu anugerah yang berani untuk bercakap di hadapan orang ramai tak kira sapa2 pun mereka…. Alhamdulillah…. Thanx to ALLAH….

Teringat kata seseorang… Inginkan aku menulis sesuatu dalam majalah keluarannya sebab katanya aku selalu ada idea untuk diketengahkan… but.. aku MENOLAK.. adakah itu dinamakan MENOLAK REZEKI??? or MENOLAK TUAH??… Jawapannya BUKAN!!… TIDAK!!… Hanya sewaktu aku dioffer macam tu.. aku belum berminat dan bersedia lagi untuk bercerita dan menceburkan diri dalam bidang2 macam ni… Apatah lagi kalau keluarannya setiap minggu, bulan.. or quarter… hihihihi… (takut tak boleh bagi full commitment bila NO IDEA untuk ditulis)… Hakikatnya… aku sebenarnya kurang membaca… bukan tidak berminat.. Cuma masa tiada untuk duduk depan majalah.. suratkhbar…. dan apa2 bahan ilmiah pun sebagai sources writing aku… Dan apatah lagi dengan situasi aku sekarang sebagai seorang yang BEKERJA SAMBIL BELAJAR.. dan BERNIAGA jugak…. Heheheh… It’s my hobby…. Dan pendapatan sampingan aku sama kan????….

Esok… belum pasti lagi apa yang aku akan lalui meskipun sudah ada perancangan… dan harapan aku agar hari ini adalah lebih baik berbanding semalam…. Dan percaya pada satu perkara…. PERCAYA PADA DIRI SENDIRI…. Perlukah kita mengharapkan PENGHARGAAN dari insan2 lain seandainya insan2 itu tidak pernah cuba menghargai kita???… THINK ABOUT THAT!!…. Bagi aku… cuba bangun dari kejatuhan dan kegagalan semalam walaupun terpaksa merangkak perlahan2 dan… binalah keyakinan dan kekuatan diri dari kegagalan masa silam…. Sebab.. tak de sesiapa yang dapat membantu kita selain diri kita sendiri…. Kalau orang lain boleh berjaya… Apa kurangnya kita??? Kan??? All d best to me…. And.. to all BLOGGIE…

No comments: