Thursday, December 31, 2009

2009 ~ Ingin Ku TINGGALkan Semuanya.....

.

Salam...........

Penghujung hari.... dan detik2 terakhir 2009.... Dan esok.... bermula dengan hari yang mulia.... 01.01.2010.... yang jatuh pada hari JUMAAT.... Dan esok jugak merupakan hari yang penuh keazaman untuk setiap insan... erm.. mostly lah.. maybe tak semua tapi kebanyakannya lah... Dan antara ramai2 jugak... aku jugak tak terkecuali.... Dan... sehingga ke detik dan saat ini, aku jugak tidak mempunyai azam apa2 kecuali memikirkan hal study dan kemajuan diri aku.... dan... ingin menjaga hati insan2 yang rapat dengan aku.. Tu ja rasanya.... Yang lain2 masih belum mampu untuk difikirkan... Takut jugak andai terlalu banyak azam, satu ape pun tak jadi... Agak malu... Kikikiki....

DIA :
Sejak kebelakangan ni... DIA aku rasa sedikit ada kelainan... Bukan tak mesra... mesra... tapi sedikit kelainan... Mungkin dalam proses menyesuaikan diri... Mungkin dalam konteks ingin menjauhkan diri... mungkin jugak dalam konteks... ingin meringankan beban... Tapi, aku ni membawa beban ke pada dia??... Rasanya tidak... Tapi, aku tak pasti apa penilaiannya pada aku... Dan, aku tak kan sekali-kali mempersoalkan hal ini lagi... Sebab... aku tak nak lagi bertanyakan apa2... membiarkan perkara itu berlalu begitu saja kan lebih mudah?? (tersenyum sendiri... walaupun kurang pasti dengan senyuman ini)... Harap2 aku semakin kuat... kuat dengan keadaan macam ni.... Doakan aku!!...


Dan...
KERJAYA :
Lately ni hanya ALLAH jer yang tau... bagaimana terderanya hati aku.... Ingin bekerja sebaik mungkin... Ingin menjalankan tugas seadanya mengikut kemampuan aku di tahap yang maksima... But, aku juga manusia biasa... yang kadang2 terikut dengan emosi, yang adakalanya terhimpit dengan rasa letih... penat... terganggu fikiran dengan hal2 yang kadang2 ntah apa2... dan bagaimana nak memuaskan hati bos aku?? Aku cuba buat yang terbaik minggu depan.... di hari2 dalam tahun 2010.... Cobalah!!....

FAMILY :
Hmmm.... Paling tak suka dan paling tak selesa.... Bila ada orang cakap... Aku BUJANG.... Tak payah fikir apa bila tinggal ngan family.... Semua telah tersedia.... Fahamkah situasi aku bila kalimah2 tersebut keluar dari mulut2 mereka?? Ya.... aku mereka bukan di tempat aku kan?? Mana boleh orang memahami situasi aku sebenarnya.... Dan paling rasa RALAT... Bila ayat itu akhirnya keluar dari mulut insan yang paling aku rasa amat memahami aku... Fahamkah dia tentang aku??? Aku rasa SUDAH TIDAK DAPAT MEMAHAMI aku lagi... Tapi, aku tak salahkan sapa2... Sebab... Bukan semua orang tau apa yang kita lalui kan?? But... I LOVE MY FAMILY.... Sayang sangat2.... Sebab... hanya depa yang aku ada.....

STUDY :
Keutamaan aku... Walaupun... Time ambik MASTERs ni.... Aku rasa tak de sapa penah tanyakan aku.... Kalau tanya pun... mungkin sekadar ingin mengambil tahu.. atau ingin mengadakan 1 topik untuk bersembang2 dengan aku.. Tapi... ianya tetap menjadi teman... rakan... pengisi masa lapang aku... sekali pun kadang2 rasa agak TENSION untuk kembali membaca buku2, cari bahan assignment.... dan buat research yang ntah apa2.... tapi.... aku tetap SELESA dengan keadaan macam ni..... Walaupun kena drive pegi dan balik beratus2 kilometer... But, aku amat SELESA.....

KESIHATAN :
Malasnya untuk berbicara tentang hal ni.... Tu lah... orang cakap.. kalau ada duit setinggi gunung pun, tapi tak sehat... hidup tak ceria kan??? Apa2 pun... AJAL dan MAUT semuanya di tangan ALLAH.... So, just KEEP SMILE..... =)

Dan ada beberapa perkara yang bermain dalam fikiran aku di saat ini... Namun malas untuk aku luahkan dalam ni... Biar menjadi RAHSIA dalam diri aku... Aku jugak manusia kan?? Perlu ada sesuatu yang PRIVACY yang tak boleh dikhabarkan pada sapa2 pun... Hehehehe.... Ngeh3x....

HARAPAN :
Moga tahun 2010, akan menjadikan aku lebih KUAT dan TABAH dalam mengharungi hidup aku dan mengejar masa depan dan cita2 aku.... Hmmm... Walaupun perjalanan aku amat payah dan masih jaaauuuuhhhh lagi, aku akan tetap merintisnya perlahan-lahan..... =) Moga 2010 juga akan menjadikan aku lebih mudah tersenyum sekalipun aku jatuh.. jatuh.. dan jatuh lagi....

P/S : Aku tak lupa... dan tak kan lupa pada detik waktu yang arwah ayah luangkan satu masa dulu... dan aku akan cuba tunaikan janji padanya... InsyaALLAH...... Murni... go for it!!!....
.

No comments: