Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 28, 2009

Aku..... Dan DUNIA Aku....

.
Rasanya... Dec ni paling banyak aku bercuti.... Dalam istilah aku bercuti rehat.... MC.... Walaupun perjalanan Dec ni tak de keje2 yang membebankan aku... Tapi minda amat terTEKAN.... Dengan hal sendiri.... family.... CINTAHATI.... kerjaya..... STUDY pun!!.... Malah... satu2 perkara terpaksa aku lalui dengan SETENANG mungkin... Air MATA?? Melimpah ruah.... Air mata kecik hati... air mata tahan sakit... Air mata HAPPY... dan macam2 lah...... Dalam sejarah.... aku BATUK lebih dari sebulan.... Pelbagai OBAT2an dah dicuba.... Pelbagai PETUA dah diamalkan... Namun, langsung tidak menampakkan keberkesanan sehinggalah aku dengan rela hati membuat keputusan untuk STOP semua ni dan menjalani hidup seharian aku dengan sendirinya.... PUAS!!!... Kekekekeke......
.

Minggu ni.... sepanjang minggu keje petang.... Sayangnya.. Cuti tahun masih berbaki... Tapi, kalau aku stay kat umah pun... Apa leh aku buat??.... Penghujung tahun, tetap banyak perkara yang masih tak setle2 lagi..... Register SUBJECT untuk 3rd sem??? Belum lagi... Bukan salah aku pun... SERVER tak ok.. Mengong!!!... Sekejapnya rasa perjalanan hidup aku.... Rupa2nya dah separuh jalan aku menghabiskan hidup aku dengan kembali menjadikan STUDY sebagai rutin hidup aku... Mungkin ini adalah jalan terbaik untuk aku isi kekosongan hidup aku.... Hahaha... Dan adakalanya merungut tak henti2 pada CH... Bosankah dia??? Harap2 bersabar yer.... Kat sapa lagi nak bermanja2 kan?? (ayat JIWANG jap...)...

Sem baru akan bermula... Menghitung hari jer ni..... Terfikir apa yang aku bualkan siang tadi dengan En. Shah pasai hal study2 ni..... Kalau habis MASTER nak sambung PHD... Duit banyak lagi ni.... Kekekeke..... Leh ker guna PHD sedangkan MASTER ni pun belum tentu membawa apa2 keuntungan pada aku... Aku sekadar memuaskan diri dan mengotakan JANJI pada diri sendiri, arwah ayah... dan CH... Terharu bila setiap kali CH cakap nak menghadiri KONVOKESYEN aku... Sedey wei.... Jatuh air mata aku setiap kali mendengar ungkapan tu keluar dari mulut dia... Aku tak leh..... Aku cepat tersentuh dengan hal2 macam ni.... Masa ambik degree dulu pun... time konvo, berkumandang ja lagu UiTM DIHATIKU.... rasa sebak amat... Bila nampak mak dan arwah ayah... Air mata berjurai2.... Penat kan study!!..... dan penat lagi ayah nak cari duit sekolahkan aku...

Aku orang susah..... Nak kumpul harta benda tak dak.... Nak bina rumah berjuta2 lagilah jangan harap.... Kumpul harta sikit2..... Walaupun tak tau kekal ka dak.... Tapi nak jugak berdikari dan ada jugak macam orang lain meskipun tak mewah..... Nak bertekad study bebetul ni untuk further ke PHD.... Nak tiru macam kawan aku YATIE (yatie... hang tak tau.. dalam hati aku amat kagum dengan hang.. saja lah tak cakap... kikikik..).... Kalau tak leh ambik kat oversea pun.... UNDERSEA pun jadilah... Aku mampu ka???? Muahahahaha...... Independent..... Kena independent kan?????......

Agak frust..... Bila ada ura2 tukar dept.... aku tak tau pasepa... tapi aku memang frust..... Kalaulah boss aku terbaca ni.... Macam nak minta bagi aku peluang jer stay kat dept yang aku minat..... CIRCULATION??? Aku suka.... Tapi macam tak dak harapan dok lama.... Arghhhh... Tak nak fikir lah..... Sebab aku nak lalui 2010 dengan tenang.... Nak rajin (konon2lah kan!!)... Yelah... setiap tahun... azam mau baikkk punya.... Mana leh nak meruntuhkan semangat kan???....

APA AZAM AKU??? Tak fikir sepenuhnya lagilah.... Tapi yang penting.... Aku nak complete study on time dengan result mantain 3.5 above... Kekekeke... Gelak guling2 kalau kak dilla baca ni.... Tapi ni kan AZAM..... Pastu nak konvo APRIL / MEI 2011... Leh ker???? Bestnyaaaa... Kalaulah tertunai.... Pastu.... nak gerak ke arah lain lak.... Nak menceburi bidang lain lah plak kalau ada rezeki...... Tahun depan... tak mau cakap hal kumpul harta dah... Aku nak membina kekuatan diri.... Nak pentingkan study.... Tak nak berbelanja mewah sangat walaupun tak mewah langsung.... Pakai ala kadar..... tak beli dan shopping2 mewah... dan seadanya... (Sat2... aku sendiri pun nak gelak ni.. Leh ker???) Laaaa... ni kan azam.... Kekeke....

K lah kot.... nanti dah fikir apa azam tahun baru.... baru leh citer lagi.... Ni semua apa yang terlintas dalam kepala otak ni jer.... Kuang3x.....

No comments: