Monday, December 21, 2009

Seperti Mahu MENANGIS......

.
YA ALLAH..... Tengok jam.... dah kol 4am.... Tapi.... mata aku skit pun tak terasa nak pejam.... Macam mana ni???? Naper tak leh tido ni??? Sedangkan seharian hari ni aku tak terlelap skit pun.... Tadi, tutup jer lampu.... terus terkelip2 mata.... dah puas pujuk hati aku untuk lelapkan mata ni.... Malangnya usaha aku gagal sama sekali.... Sedey....
.
Aku terus je bangun.... Memang dah tak boleh nak buat apa lagi dah kalau macam ni punya cara.... Bangun jerlah.... dari dok kelip mata susah hati.... tak sapa suroh kan??? Mesti time ni smua orang sedang tido ngan aman damai sekali sedangkan aku masih terkapai-kapai sorang diri.... dahlah beberapa jam lagi nak kena siap2 ke ofis.... dah mata jadi macam ni lah plak..... Huhuhuhuhuhuhu.......... Alamatnya.... Makna kata.... sampai esok pagilah aku tak TIDO..... Huhuhuhuhu................................ Tensionnyaaaaaaaaaaaaaaaa....................
.
Aku... terfikir di saat ni... Nak merubah... berubah... berhijrah... dari cara sekarang... ke satu cara hidup yang baru.... Tapi, tak tau nak mula kat mana dan di mana.... Tiba2 terasa... sejak kebelakangan ni... terasa... banyak hidup aku yang dah aku sia2kan.... tak menjaga sebaik mungkin masa2 yang aku ada... Tak arrange betoi2.... Tapi, macam mana nak mula ni??? Adoi.... penatlah macam ni............
.
.
Hanya menghitung hari jer ni.... Perjalanan hidup aku semakin mencabar... dan peredaran waktu bertukar terlalu cepat.... Terasa diri ni macam kosong... sepi.... tak nampak cahaya kat depan langsung... Kadang2 cemburu amat dengan kehidupan orang lain.... Nape aku ditakdirkan macam ni??? Tapi, sebenarnya... aku yang perlu mengubah nasib aku sendiri.. bukan orang lain atau mengharapkan simpati dan belas kasihan dari orang lain kan???... Tapi... macam mana?? dan dari mana aku nak mulakan????...
.
Adakalanya........... aku seakan menyesal dengan apa yang aku lalui.... Tapi... cakap pun dah tak guna dah.... Semua dah aku lalui.... Aku dah tempuh segala2nya.... Nape aku selalu macam ni??? Nape aku tak boleh jadi macam insan2 lain??? Nape aku perlu ada perasaan macam ni?? Nape aku takut??? Nape aku terlalu ingin menjaga hati orang lain dan meminggirkan diri sendiri???... Sebab tu aku selalu diperkotak katikkan oleh insan2 yang bijaksana.... Aku ni bodoh sangat ker?? Sampaikan membiarkan diri ditindas dan diperkotak katikkan oleh orang lain............ Ish..... Dok tidoq dan lena lagi nooo.... Kena mangkit dah lepas ni.... Clearkan keadaan diri aku.... Cuci kepala dan otak aku.... Bagi bersih2..... Jaga kesihatan aku... Sebab ada perkara penting yang aku perlu lunaskan dalam hidup aku ni..... dan lepas tu, jaga sebaik2nya diri aku supaya tak lagi diperbodohkan oleh orang lain.... Tolonglah aku untuk kali ni....
.
Ntah apa yang aku merepek meraban dalam dairy ONLINE aku ni.... Tapi, aku sedang memikirkan ingin membuat satu perubahan dalam hidup aku.... Dah tua dah aku ni.... Tak lama lagi... aku pun dah tak larat lagi nak fikir apa2 pun... Jadi, dengan masa dan sisa2 hidup yang ada ni... Apalah salahnya aku membelai dan memanjakan diri aku sendiri... Sepenuh jiwa raga kan??? Moga2 hati aku TENANG.... Amin.......................
.
Pada hakikatnya.... aku rindukan diri aku yang dulu.... diri aku 7 - 10 tahun dulu.... Yang tak cakap banyak... Yang agak pendiam.... Yang hanya melihat dunia kecil aku sendiri.... Taklah seperti sekarang... Yang makin hari.... pencapaian diri semakin menjunam.... Salah siapa??? Salah aku sendiri kan??? MURNI.... cubalah tegas sikit!!!!!!!.....
.

No comments: