Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 18, 2009

Aku Cuba Untuk TENANG.........

Esok... last day umat Islam berpuasa untuk tahun ni.... Dan sememangnya kesibukan pasti melanda setiap isi keluarga.. umah... dan sesiapa saja.. tak kira kaya... miskin... kurang berkemampuan... dan hmmm... sesiapa saja.......... Masing2 pasti bz membuat persiapan itu ini... pasti.........

Hati aku...... tak pasti..... Cuma... aku pasti akan melakukan yang terbaik untuk diri aku... masa depan aku....... InsyaALLAH....... Itu janji aku untuk diri aku sendiri.. Sebelum cuba untuk menggembirakan insan2 lain... aku perlu terlebih dulu menggembirakan hati aku....

Dari pagi... aku cuba membantu mak semampu mungkin.... Basuh baju... sidai baju... tapi sebab aku tak berapa sihat... sakit kepala... dan akhirnya aku terhenti seketika... Mengajak Eimien dan Ikhmal ke Alor Star Mall... Namun, sesampainya di sana... aku mengubah haluan aku dari mereka berdua... Membiarkan dua orang anak teruna itu membuat pilihan tentang pakaian sampingan raya mereka sendiri... Dah besar kan??? Dan aku hanya memusing2 sekitar kawasan itu... melihat handbag.... mencuba bermacam2 kasut.... sesekali... memandang kemeja lengan pendek lelaki... Terdiam.... Terasa... seandainya aku dapat hadiahkan pada seseorang.... tentu sesuai untuknya.......... Namun.... aku akur..... Kembali tersenyum....... Moga ALLAH memberikan aku kekuatan untuk ini....... InsyaALLAH..........

Owhhh...... Sehelai baju kesayangan aku rosak... Aku dah agak... Basuh tak boleh bercampur... Tapi salah aku... Aku leka.... Dah terjadi.... dan aku tak boleh nak cakap apa2 lagi.......... Sehelai lagi.... baju putih aku telah tercela...... Huh.... Nape yer???...

Sekali lagi... mataku terpandang pada sms yang aku terima petang dan malam tadi.... Air mata aku sekali lagi jatuh tanpa segan silu.................. Sesekali aku membuka INBOX aku dan menatap setiap perkataan yang tertera... Hati aku sakit..... Aku terlalu sedey........ Nape dia katakan seumpama itu pada aku??? Apa salah aku???..... :’(
.

No comments: