Friday, September 18, 2009

Cerita AKU........

.
.
.
.
.
.
.
.
Jam menunjukkan lebih dari kol 2am.... Aku masih lagi berada di atas katil sambil menatap laptop untuk mencoretkan sesuatu di sini.... Hmmm.... perancangan asalnya... aku tak nak ke umah tok dengan mak dan aton... tapi mungkin sebab aku rasa aku banyak keje yang boleh disettlekan kalau dok kat umah... Kebetulan Ikhmal ada.... Eimien tak balik lagi... Kuar berbuka puasa dengan buah hatinya agaknya......
.
Aton balik dari berbuka posa dengan Tun Mahathir... Asalnya mak dah bagitau yang aku nak join sekali... tapi bila dapat tau yang cousin aku nak ikut serta so aku beri laluan pada depa... Tapi bila Aton balik je umah... dia cakap... nak ke ARIANI.. hatiku mula terpanggil.... Hehehe.... Kebetulan........
.
Beli dua helai untuk aku.... aton 4 helai... dan untuk mak sehelai.... Tak leh lama2 kat situ.... sebab masa tak mengizinkan... Kami bercadang nak singgah umah tok (mak arwah ayah) untuk bagi baju... yang memang arwah ayah dah pesan.... mesti bagi setiap kali menjelang raya... dan juga makanan serta sedikit wang zakat..... Dan lepas meninggalkan ariani.... kami bertiga sempat singgah... sempat makan kerepek dan minum tea panas.... Heheheh... Hatiku sedikit tenang.....
.
Perjalanan balik kami ditemani dengan keadaan hujan renyai2... aku sekadar menumpukan perhatian aku pada keadaan yang gelap tapi amat mententeramkan aku.... Ya... I LOVE DRIVING.... Sebab aku rasa amat tenang..... Sesekali melayan perasaan... dan sesekali melayani celoteh mak dan aton....
.
Balik, singgah sekitar Pekan Rabu... Tapi.. aton tak nak turun... So, aku tak leh nak cakap apa2... mungkin dia penat agaknya... dan akhirnya aku dan aton sekadar menunaikan hasrat mak.. nak sangat makan mee.... So, singgah kat DEEJAY... Aku.. makan maggi... Dah lama aku tak makan... Dan bila nak balik... makanan kami telah DITAJA oleh tokey kedai tu... Sebab di mengenali aton.... Hmmm... last, terus balik umah.....
.
Dalam keta.... aku tetiba bercakap.... ceritakan pada mak.... pada aton.... yang aku sebenarnya rindukan zaman aku ketika di usia aton.... yang mana... betapa seronoknya bersama kawan2.... yang boleh berbincang... bercerita... celoteh.. dan macam2..... terasa syahdu ketika teringatkan semua ini... sekarang dunia kita jauh berbeza... masing2 dengan haluan sendiri.... masing2 dengan tanggungjawab sendiri... dan aku terlalu bz untuk semua ni.... Benarlah.... zaman remaja itu indah kan????........
.
.

No comments: