Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 21, 2009

Pusara Arwah AYAH Di Pagi Aidil Fitri...

.


Ke sini lagi...... Di tanah dan pusara yang sama.... Tempat jasad ayah bersemadi..... Tempat aku pernah berjanji pada arwah ayah.... di akhir pertemuan kami... sebelum aku meninggalkan arwah tatkala menghantar jenazahnya ke sini... walaupun ketika itu jasad ayah telah kaku dan tidak bernyawa lagi.... dan di tanah inilah... aku yang dalam keadaan lemah berubah menjadi kuat.... di sinilah... tanah inilah........

Teringat peristiwa petang Khamis minggu lepas... Apabila aku menangis meratapi kenangan aku bersama arwah ayah... Ketika itu terasa jiwa ni terlalu kosong... Dan malam itu, mataku terpaku membaca bait2 cerita seorang kenalan BLOGGER aku mengenai cerita ayahnya.... dan aku menangis lagi.... Bezanya.... ayah aku pergi sekelip mata.... tidak menyusahkan kami sekeluarga untuk diduga menjaganya ketika sakit.... Rezeki orang.. tak sama kan????....
.
Dan... tahun ini... sudah menjangkau kali ke-4 beraya dan menyambut aidilfitri tanpa arwah ayah.... agak cemburu melihat orang lain dapat bersalaman dengan ayah mereka.... memeluk... mencium tangan... mendapat duit raya... memberi duit raya.... dan apatah lagi... ke mana2 satu keluarga bersama ayahanda tercinta... tapi tidak bagi aku.... tidak juga bagi adik2 aku.... Dan setiap kali hari raya.. hati bagai disaluti rasa hiba yang teramat..... Aku RINDUKAN semua tu.... Al-Fatihah untuk arway ayah... MOHD DISA BIN ABDULLAH (14 Feb 1955 ~ 26 Mei 2006)....
.
.

No comments: