Wednesday, September 16, 2009

Seadanya AKU....

.
.
Salam BLOGGIE...
.
Sakit kepala aku menjadi2.... Ditambah pulak dengan keresahan hati yang tak berkesudahan... Mata aku pulak.. tak lepas dari memandang jarum jam... menghitung detik2.. yang ntah apa2 aku pun tak pasti... Cuma dalam hati... ingin mempercepatkan hari... biar cepat masa berlalu hari ni.. esok.. lusa.. tulad... tungging... Arggggghhh!!!....... Aku agak tertekan..... Dan saat ini... tiada segaris senyuman pun pada wajahku... Kelopak mataku sakit... Menahan kesakitan kepala aku agaknya!!!....
.
Kebelakangan ni.. banyak sangat yang mendesak kemampuan otak aku untuk berfungsi... Hal2 persekitaran... sekalipun.. kadang2 aku cuba untuk menjadi insan terbaik.. menyejukkan hati sendiri.. memujuk hati sendiri... mententeramkan hati sendiri.. dan macam2 lagi untuk kebaikan aku... elakkan kesakitan aku... tapi kadang2.... tiada hasil yang lumayan... oh.. mana boleh letakkan harapan yang terlalu tinggi kan?? tapi langsung tidak membuahkan hasil apatah lagi untuk mendapat sedikit keuntungan dari apa yang aku buat....
.
Semalam... Aku disogokkan dengan pelbagai kerja yang menanti aku... Rasa macam nak pitamkan diri sekejap... Kalaulah badan aku ni pakai bateri... Aku nak sangat tanggalkan bateri.... dan nak simpan dalam peti sejuk.... biar sejuk sikit bateri dalam badan aku.... Tapi tak boleh.... Hah... sama jugak.... kalau aku boleh tanggalkan kepala.... bukak dan bersihkan ruangan kepala.... bersih dan sabunkan otak aku... betulkan urat yang berselirat dalam kepala..... cuci sebersih2nya... simpan dan bekukan supaya sejuk macam ais... aku pasti akan buat seandainya boleh.... tapi..... :'( ..... aku kan hanya seorang manusia.... manusia biasa.......... yang tak de apa2 keistimewaan langsung..... (tapi... aku tetap bersyukur..... bukan bermakna aku tak bersyukur......... aku amat bersyukur..... ).....
.
Hari ni.... last day aku keje........... before celebrating HARI RAYA..... Esok aku akan mula bercuti...... Dok kat umah................ Dan bantu mak siapkan apa2 yang patut...... Lepas raya.. aku akan masuk keje... seperti biasa.... menjalani tugasan rutinku sebagai pekerja biasa.... dan bersiap sedia seadanya aku untuk ke Konvensyen ICC @ Sabah......
.
Sebenarnyaaaa.... hati aku.... macam dicalar2.... AKU SAKIT...... =( tapi... ada sapa peduli??? Oklah... Nak kuar dengan kengkawan aku............
.
.

No comments: