Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 18, 2009

EMCEE ~ BOWLING Puteri KEDAH.... Central Square SP...

.
.
.
.
.
Hari ni… dan sebelum hari ni pun.. teringin nak jenguk2 kat ARIANI…. Terasa macam nak beli sehelai dua.. Tapi kalau nak bergegas ke SP... Macam malas dan tak de kerajinan.... Dan aku selalu cakap kat ATON, jom pi.. jom pi... bila ditanya nak beli bopa helai.. terus jawab nak 10 lai PRINTED... kekeke... Sebab tau dah ayat itu langsung tak betul........

Dan akibat dari teringin amat nak ke situ.. bila Aton cakap je nak ke SP.. Terus je aku mengaku.... Tapi pagi tu... dia tanya nak dak jadi MC for TOURNAMENT BOWLING... Mana lah aku nak sangka punya ramai.. Sebab ARIANI lah ni.. then aku ngaku mau jaaa.... Ingat leh singgah situ... Tapi tak rupanya.... Hehehe... It’s ok... Mana sempat…. Mula jam 830 or 9 pm… for sure habis lewat bangat…. Kol 1230am macam tu baru berganjak dari BOWLING @ CENTRE SQUARE SP….

Bagi aku… menjadi MC untuk majlis santai2 macam tu bukan menjadi satu masalah pada aku… Tapi sebenarnya.. sedikit rasa terkilan bila orang macam pandang rendah jer… Heheh… Bukan minta untuk diri dikenali atau disanjung2… Tapi cara depa tu.. Paling lucu bila ada yang tukang inform tu asyik bertukar2 orang… Kejap si A cakap macam ni… Si B lak cakap macam ni… dan ada lagi tambahan… C.. D.. E.. dan F…. Wah.. ramainya…….. Dan sedikit kekesalah timbul dalam hatiku yang ketika itu cuba untuk sesuaikan diri dengan keadaan sekitarnya……… Siap cakap lagi…. Lepas panggil dato tu berucap.. say thanx….. muahahaha…. Ingat aku bodoh ke apa… Budak kecik pun pandai cakap macam tu tau…

Mungkin depa belum kenai aku dan kerjaya kesukaan aku tu… It’s ok… Sebab aku lebih banyak entertaint majlis2 rasmi sama ada kat ofis… or atas jemputan…Tapi cara tak betul… Tak de aturcara… organize kurang betul… Dan suppose kena melayan EMCEE dengan baik… Sebab lancer atau tak perjalanan tu adalah dibawah kelolaan dia… Hmmm… tu lah.. masing2 keje tak sama kan??... Dan aku terfikir… PPAK selalu organize sesuatu yang smooth…. Terutamanya dalam acara berbentuk pertandingan macam ni…

Mungkin jugak… hati aku bukan dilahirkan untuk BERPOLITIK seperti Aton… Itu kelebihan yang dia ada… Aku pulak lebih selesa untuk melihat dan bermain dengan dokumen2… berdepan dengan laptop dan PC… serta mebuat keje2 pejabat…. So, mestilah payah untuk cepat naik seperti orang yang minat berPOLITIK ni kan???....

Ape2 pun.... Tak semua manusia sama... Yang paling penting.. aku leh laksanakan keje dengan baik........ Sekalipun, kurang gembira untuk settlekan keje2 hari tu... Di gelanggang bowling smua bersorak hepi.. but aku dengan dunia aku... sambil sesekali menawarkan senyum yang bersahaja pada insan2 yang aku kenali di situ....

Dan... balik... Singgah makan jap kat area belakang TESCO... Kedai ni pernah aku sampai 2-3 kali.... Dating!!.. Hehehe..... Dan dalam keadaan yang agak lapar walaupun dah lewat… habis jugak sepinggan nasi… dan tidur dalam perjalanan balik… Aton yang drive…. Sedar2… dikejutkan sebab dia nak tunjuk air sungai kat tepi jalan banyak… Kat kol 2am dah time tu… Mau aku tak terlelap….

Tak pe.. apa2 pun… aku amat suka dan terhibur dengan telatah CH... suara happynya leh buat aku tersenyum... dan paling penting, aku leh bantu dan take part dalam kejenya... walaupun hanya menyumbangkan sedikit pengalaman yang aku ada dalam hal EMCEE ni... Tapi bila dengar nada suara hepinya... leh mengubat segala2nya........ Cayalah...... Len kali kalau kena jadi EMCEE lagi................ jangan lupa bagi peluang lagi tau untuk contribute sama....... hehehehe................. RINDU BANGAT!!!!!.......
.
.

No comments: