Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 15, 2009

Singapore ~ Museum @ SENTOSA ISLAND...

.
Sebenarnya... hati bagai tak percaya tatkala dapat memijakkan kaki ke sini... Yerlah kalau dengan duit sendiri atau kalau ada duit sendiri pun... tak kena gaya dengan plan sendiri2 nak pergi tanpa ada guide.. pastinya aku tak kan sampai ke sini.. Alhamdulillah... semuanya berjalan dengan baik... Dan, aku dapat melawat tempat2 macam ni.....
.
.

Cantik sangat2 kan??? LION...... Hasil tangkapan using MY GEDABAK camera.... Walaupun dalam hati teringin nak memiliki camera macam orang len.. tapi OLYMPUS aku tu tetap menjadi POJAAN hatiku....

Oh yer... cantik kan??? Hasil tembakan camera aku dan sedikit editing yang aku buat untuk terangkan skit kale dia.... Masa dalam taklimat lawatan tu.... Si tourist guide tu cakap.. Kat Singapore ada 3 ekor singa yang besar... Bapa.. Mak.. dan anak dia... Tapi aku cuma perasan bapa dan mak je... Yang dalam gambar ni bapak singa... Kalau siang, tak delah kale macam ni... Tapi sebab malam, dia berubah jadi kale nak purple2 skit... Cantik kan?? Dan paling best sebab camera aku ni jugaklah yang mampu snap pic ni.. DSLR ofis yang mahal2 itu pun tak dapat snap gambar ni... So, ramailah yang memohon jasa baik aku untuk snap pic mereka2 itu.... Hihihi.... Bangga2x.....

.
Membuat aktiviti biasa... snap pic sendiri tanpa menghiraukan orang len.... Best sebab snap mana2 pun boleh... Kalau kat MESIA... Mesti kena tegur... tak leh snap sini.. tak leh snap sana... dan ada jugak sesetengah tempat yang dikenakan bayaran khas kalau nak wak masuk camera... Betul tak???....
.
.
Terasa agak menyesal bila tak membawa pulang salah satu patung LION ni.... Ingatkan boleh dapat kat mana2 tempat pun sebab nilah destinasi aku yang pertama dalam hal shopping2 ni... Malangnya... apa yang ada di tempat lain, tak sama kualitinya dengan sini... Lepas ni kalau aku dapat tau sapa2 nak ke sana... Aku nak kirimlah belikan patung ni.... Dapat sekor pun jadilah.... Mujur sempat bergambar... At least ada kenangan gak kan???...
.
.
.
Ada banyak lagi sebenarnya pic... tapi bukan guna camera aku jer... Cuma2 pic2 yang aku d/load di sini adalah hasil tangkapan flash2 dari camera aku lah... Yang kawan2 lain dan camera ofis tak sempat lagi dimasukkan dalam ni... Mungkin jugak nak guna entry lain nanti... Sebab kalau nak tunggu ambik kat ofis.. meaning tak berUPDATE lah blog ni sebab tuan empunya blog bercuti panjang.... Kononnya nak rest tapi kat umah asyik tido.. tido.. dan tido.... satu keje apa pun tak buat.....
.
. .
Antara pic2 yang istimewa aku kat MUSEUM Singapore yang locationnya kat dalam PULAU SENTOSA ni.... Aku just snap jer mana2 yag sempat... But kebanyakannya pic yang ramai2 dok dalam camera ofis... Nanti2 buat entry yang baru... Hehehe.... Bestnyer kan bila leh snap pic banyak2... Aku amat berterima kasih untuk orang yang merekacipta DIGITAL CAMERA ni... Kalau pakai camera kodak.. jenuh!!!....

.
.
.
.

No comments: