Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 26, 2009

Menjelang HARI RAYA QURBAN...........

.
.
Yaa... aku memang sengaja mengambil cuti hari ni... sebab esok kan raya haji.... hmmm.. macam baru jer sambut raya puasa... dan sekarang dah raya haji... Sape nak tolong mak balut ketupat palas kalau bukan aku.... Hanya aku jer yang ada kemahiran tu... (bukan riak tau... tapi realiti)..... Tu pun, hasil dari paksaan arwah ayah setahun sebelum dia meninggalkan kami.... Sekejap jer kan masa berlalu...Dan seperti biasa dan selalunya.... kat umah cuma ada kami2 jer... Jarang ada istilah balik kampung untuk famly aku... Sejak dulu2 lagi.. beraya hanya dengan kami2 jer... Sedey?? Mungkin bagi orang lain... tapi bagi aku yang dah terbiasa... Macam hari2 biasalah... :-)
.
.
Tekak sakit... Selsema... batuk semakin teruk... ubat tak nak makan... dah tu ais lak tak nak stop... batuk sangat2 macam rasa tekak berdarah lah plak... Sakitnya... Tapi degil.... Esok... JUMAAT... Raya haji... Mungkin lepas selesai solat AIDILADHA baru famly aku akan bergerak ke PUSARA AYAH... Kali ni.. tanpa IKHMAL... Hmmm... SPM sampai tak nak balik umah beraya.. Tak dapat result elok.. JAGA!!!..... Hari ni jugak dia inform yang dia dapat PLKN kat MERBOK dan kena register 4 Januari nanti... Tak pe.. aku setuju ja dia pi dari dok kat umah dan buat keje tak berfaedah.. better pi ja... Hehehe.. Mungkin jugak lain orang, pandangannya lain2 kan??? tapi aku yang mana gomen dah prepare terbaik untuk budak2 ni.. just follow je lah... Ape2 pun.. harap2 dia leh buat dan jawab exam sebab dia harapan mak aku... dan aku lak.. harap adik2 aku lepas smuanya.. Sekali pun... arwah AYAH dah tak dapat berkongsi kejayaan... tapi yang paling penting adik2 aku dah boleh membawa haluan masing2.... Lega di hati... Sebab... mungkin bukan aku yang sediakan semua keperluan mereka.. tapi dalam masa yang sama, aku jugak tonggak penting dalam famly lepas ayah tak de... Dan seterusnya, aku jugak perlu membina tangga2 kejayaan aku untuk ke peringkat seterusnya... InsyaALLAH...
.
Result examku....... 12/12 kuar.......... Eeeeee........ NGERI!!!...... Tapi... just tunggu masa itu sampai... Ape2 pun.. aku dah buat yang terbaik... dan aku dah tumpukan sepenuh masa dan tenaga serta kemampuan aku untuk itu... Jadi... Aku REDHA jer...
.
.
Rasanya....... punca aku batuk teruk adalah sebab makanan ni........ Makanan kegemaran aku ni..... Tapi nak buat macam mana... Suka sangat2.. Susahlah... Tak boleh langsung makan makanan macam ni... Bila batuk jer.. terbayang macam2.. Rasa luka dalam perut lah plak... Bayangan aku jer tu... Sebab teruk sangat kot........ Huhuhu..... Tapi still tak sedar diri lagi...
.
Hmm... oklah... saja nak masuk corat coret dalam ni... Esok dah raya... So, SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA buat semua...... Tahun ni..... aku tak de buat korban macam tahun lepas.... Tak tau lak nape aku tak buat... Aku lupa.. last2 minute baru teringat... Tak pelah... ada rezeki tahun depan lah plak... InsyaALLAH...
.
.

No comments: