Thursday, July 2, 2009

Air Mata.... Jatuh Lagi.....



time ni TRY tudung HAJABA... Hehehe...


Salam….. Sekadar luahan hati……..

Hujung minggu ni… aku melangkah setapak lagi menerjah pintu dan ruang cita2 ku…. Janji pada diri sendiri… harapan arwah ayah… akan membuat aku kembali bz dengan tugasan aku sebagai sorang pelajar…. Setelah lebih kurang 2 bulan cuti semester…. Terasa terlalu sekejap putaran waktu yang menghiasi persekitaran aku…..

Dalam kesibukan aku packing sikit sebanyak barang2 untuk aku shoot ke PUNCAK esok…. Aku terhenti di sini seketika…. Membuka dan membaca BLOG aton yang aku rasa dia baru jer update…. Menjadikan aku sebak…..Tiba2 air mata aku luruh perlahan2…… Aku tersentuh tatkala melihat wajah ALIFF… Tiba2 wajah itu menjadikan aku terlalu rindu pada arwah ayah…. Opssss….. lajunya air mata ni singgah ke pipiku…. Huhuhuh… aku sedihhh….. Tak tau apa kaitannya ayah dan ALIFF…. Tapi ternyata…. Tetiba saat ini hati aku menjadi terlalu sebak……

Teringat apa yang aku bualkan dengan En.Md dan Kak Pah pagi tadi…. masa kat ofis…. Berbicara tentang ibu bapa yang belikan kereta pada anak2 mereka… Ya, mereka berkemampuan…. Bila En. Md cakap…. Dulu pun susah…. Tapi bila age dah sampai 50 baru terasa lapang….. Aku yang ketika itu hanya duduk kat kerusi di bahagian stok/pentadbiran hanya tersenyum bersahaja….. Ligat jer aku teringatkan arwah ayah… yang bersusah payah membiayai pengajianku….. Kata2 Kak Pah… menjadikan aku lebih sebak….. Bila dia cakap…. Ibu bapa dah sedia dan berikan semuanya…. Pelajaran, ilmu agama, dan apa2 yang sepatutnya ibu bapa berikan kepada anak2nya…. Tiba2 macam terngiang2 kata2 arwah ayah….. Ayah tak mampu nak bagi mengaji skolah swasta… setakat dok tempat kerajaan bolehlah…. Selebihnya anak2 fikirkan sendiri….. dan di saat2 kami adik beradik membesar….. ayah pergi meninggalkan kami…..

Saat ini…. Alangkah baiknya kalau arwah masih ada…. Aku dan adik2 aku… tak dapat menyediakan sebaiknya untuk ayah… semua serba kekurangan….. Ayah pun tak dapat melihat anak2 dia sekarang………. Ayah……. AKU RINDUKAN AYAH…. Terhenti coretanku seketika……… Maaflah…. Aku tak dapat meneruskan bait2 ayat dalam coretan kali ni………. Tapi, sekalipun apa pandangan, tanggapan dan tafsiran orang pada aku… pada keluarga aku…. Aku tetap akan tersenyum…. Kerana SENYUMAN itu pasti dapat membunuh semua salah tafsir orang…..

Kadang2…. Kita tak pasti apa yang akan berlaku pada masa depan…. Nasib seseorang berubah2….. Anggaplah… sesuatu yang baik… pasti menunggu di depan…….. Kuatkan hatiku…. Tabah dan cekalkan hati aku…… Moga perjalanan hidupku untuk terus mengecapi kejayaan menungguku di hadapan….. Ramai yang mengharapkan kejayaan aku…. Janji pada arwah ayah… Mak…. Adik2….. CH… dan…. Semua insan2 yang menyayangi aku………….. Doakan aku TABAH…………. Dan tidak cepat GELABAH………..


Moga semester ini terus menjanjikan sesuatu yang TERBAIK buat aku.... AMIN....

No comments: