Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 14, 2009

Hatiku TerSENTUH... Dan AIR MATA Mengalir Lagi...


Dulu.. aku selalu rasakan aku adalah antara insan yang paling kuat dan tabah.... Aku mampu buat semua hal sendiri tanpa memikirkan sama ada suatu perkara tu susah bagi aku... Even, kalau sesuatu perkara baru yang aku tak tau dan tak pernah lakukan, aku akan tetap membuat dan menyiapkannya dengan tenang..... Tapi aku tak pasti kenapa akhir2 ni, aku menjadi terlalu LEMAH... Sering mengharapkan ihsan dan bantuan orang lain.... Sering mengharapkan ada tangan di seberang yang menyambut dan memangku sama-sama apa yang aku alami.... Dan tiba2 hari ni aku sedar... aku bukanlah sapa2... aku bukanlah ada apa2 untuk menetukan semua ni... apatah lagi mengharap ihsan orang lain....

ALLAH memang menguji setiap hambanya... Kalau tak diuji sebegini, masakan hambanya boleh menjadi kuat.... dan tetiba diri aku terasa diuji lagi.... Walaupun aku tak nak fikirkan semua ni..... Tapi, ia tetap melintasi ruangan fikiranku.... Disebabkan itu, aku menjadi seorang yang terlalu pasif dan seolah2 enggan nak bercakap apatah lagi bercerita dengan sesiapa pun..... Aku menjadi benci kepada sikap aku sendiri.... Sikap yang mengharapkan pada orang lain tanpa ada usaha untuk memajukan diri sendiri...... Murni ker ni??? Huhuhu..... Aku sedey.....

Aku teringat kata2 sorang insan yang aku hormati.... Dia penah cakap kat aku... "Murni, kalau seseorang sayangkan kita... dia pasti tak akan bagi kita menangis.. apatah lagi nak menyakiti kita"... Masih terngiang2 ayat2 tu pada pendengaran hatiku tatkala aku terlalu sedih dengan suatu kisah yang amat menyayat perasaan suatu ketika dulu.... Dan aku kini menjadi agak lupa bila disogokkan dengan serba serbi yang senang... Ke mana2 pun tidak mengganggu orang... Dan bila hendak menghampiri situasi macam ni... Aku dah menjadi agak gelabah.... Dan aku tiba2 menjadi terlalu dan teramat berkecil hati dengannya..... MasyaALLAH.......... Teruk kan aku????....

Sehingga ke hari ni... aku tidak nampak jalan apa2 pun di hadapan........ Jalan yang aku lalui semakin samar... Perlukah aku meneruskan semua sisa hidupku macam ni... Seolah2 menghambakan diri dan tidak berasa happy dengan perjalanan hidup aku..... Bagus jugak.... Sekurang-kurangnya aku dah nampak.... Bukan senang untuk membahagiakan orang lain tanpa diri kita terlebih dahulu yang perlu dibahagiakan.... Dan apa untungnya mengharap ihsan orang lain, seandainya dia tidak mampu melakukan apa2 pun untuk diri kita... Better menjadi diri sendiri yang sudah terjamin kesenangan yang boleh kita cari......

Kata2 lecturer aku tiba2 menerjah masuk ke kotak fikiran ku... Dalam lecturenya baru2 ni masa aku attend 1st class untuk sem 02 aku yang lalu.... Tiba2 kami dipersoalkan dengan satu soalan yang agak simple.... Dia cuma tanyakan..... Who can make we happy in our life??? Then... secara spontan jugak dia menjawab.... Nobody...... Kecuali diri kita sendiri.... dan sangat TEPAT jawapannya tu..... Ya... tak de sorang insan pun yang dapat buatkan kita hepy kecuali diri kita sendiri.... So, perlukah mengharap ihsan orang lain lagi sekalipun orang tu sayangkan kita....????.... Kalau seseorang sayangkan kita.... he/she never say NO!! Then.... I'll UNDERSTAND........ Aku tak nak lagi sekiranya ada orang yang mengungkit jika pernah membantu aku..... Sometimes, aku rasa macam dah serik..... Serik dengan cara hipokrit dan tidak IKHLAS itu...... Maafkan aku............... Sebab meluahkan apa yang terpendam..... Wanita boleh menggoncang dunia kan??? Dan aku ingin menjadi WANITA itu...... All the BEST to me!!!

This is my MOTIVATION section.... Hanya sekadar untuk memotivasikan diri aku sendiri............ AMIN................ Murni perlu KUAT dan TABAH..................... Paling penting KUAT SEMANGAT........

No comments: