Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 28, 2009

Al-Kisah KAUNTER Jumaat & Sabtu.....

Hi BLOGGIE....

Ni aku nak borak2.... bercerita tentang hal ofis aku...... Kasiaaaannnn..... Hari ni seawal pagi pi ofis... rutinnya macam biasa jer.... masuk ofis... letak barang...... Naik level 1, susun buku.... pastu pi bilik Kak Dilla... tak de lak... (mengadap ZZR).... Then hujan turun mencurah2... Sedangkan semalamnya panas amat.... Tapi seperti yang telah dijanjikan... kami tetap sama2 pergi makan kat MAKSU.... (depan skolah ASMA).... Aku, Kak Dilla, Kak Min dan Kak Long.... Hehehehe......
.
So, balik jer dari makan, aku minta Kak Min turunkan aku kat depan bank sebabnya nak bayar duit keta... Lewat dah... Dok tangguh2 dari sehari ke sehari.. tu yang lambat ni.... Heheheheh..... Sekejap jer pun... Tak de orang.... So, after balik je masuk kat perkarangan LEBRY, ada 2 bijik bas... Penuh dengan budak sekolah... Dengan muka yang ala2 BLUR sekejap.... Aku pun terus masuk dan tanya staff aku... Lepas bercakap dengan staff aku tu then baru aku tau... sebenarnya lawatan itu secara kebetulan.. Pelik lah jugak sebab dalam planer aku mana ada depa kata nak mai... Skolah area2 GUAR kalau tak silap aku....
.
Masuk je ofis, telefon kat meja bunyi... Rupa2nya ZZR call.... Then........ Bermulalah al-kisah kaunter dan keje jumaat dan sabtu... Sebetulnya... kalau keje jumaat dan sabtu, mesti akan dapat claim OT.... Tak kiralah pangkat apa pun... Tapi untuk nak meREDUCEkan bayaran OT yang meningkat dan mencurah2 ni..... Boss aku minta hanya 2 orang jer yang keje untuk hari berkenaan... Mak oiii!!!... Boleh PENGSAN gamaknya staff PPAK ni.... Ape2 pun.... saya menurut perintah jer.....
.
Seperti yang dijangkakan.... After selesai je surat-menyurat yang telah aku buat dan edarkan untuk semua bahagian.... Aku menjadi GLAMOUR sekejap dengan soalan2 yang sememangnya aku sendiri pun tak boleh nak jawab..... Tapi, aku palng kesian kat staff yang duty hari tu..... Mesti bosan gila.... Dan paling penting, buku2 pastinya akan berterabur.... dan paham2lah orang yang akan menyusun bulu sekiranya hari ahad mai.... terutamanya bila cuti sekolah or cuti2 semester di universiti..... Huhuhuhu...................... Tak pelah.... sapelah aku???... Hanya mampu menurut perintah jer..........
.
Cuma kesian.... Suppose kalau kat kaunter rujukan sorang.... kat kaunter sirkulasi kena bagilah dua orang.... sian kat depa yang nak duty... Ada ke jalan penyelesaiannya????????????......

No comments: