Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 18, 2009

Tak Cukup TANGAN....

.
Salam Bloggie....
.
Letey... hari ni... letih sesangat... Kelam kabut.... Kucar-kacir.... Banyak perkara yang aku nak kena buat... dan masa untuk itu tiada........... Rasa macam nak hempaskan diri atas katil jer... Pejam mata.... rehatkan minda... releasekan kepala... Malangnya.... tak berkesempatan.... Dan aku mencuri sedikit masa untuk mencoretkan sesuatu di sini... Sebab.. tak de sapa yang ada untuk dengar smua ni... Kalau ada pun, pastinya tak sama dengan apa yang aku alami dan rasa pada detik dan saat ini....
..
Aku ingat... bila selesai je final exam, tugasan rutinku semakin berkurangan... Malangnya tidak sama sekali....... Walaupun baru sehari aku lepas final exam/test... aku masih mempunyai 4 esemen lagi yang pending dah perlu submit sekitar 24-30 Okt ni... Masih lagi berhutang dengan 3 orang pensyarah ku... Sempatkah??? :'( .... Kena fikir kan?? Mana boleh tak fikir... Masa terus berjalan.. berputar.... bergerak.. lantas aku pulak... KAKU kat sini... Tak dapat gerak2.......
.
Untuk okt ni... Mulai esok... aku kena ke SMKAK.. untuk sesi program yang skolah tu anjurkan.. 1st session, aku punya task memberi taklimat... separuh hari dah berlalu kat situ... dan... lusa... jamuan raya plus program motivasi... paling tak suka aku kena handle majlis tu... pelbagai majlis dalam 1 masa.. bukan 2 or 3 in 1 lagi... dah nak lepas dari 5 tau tak........ tulad.... ada lawatan - 130++ orang student dan cikgu2.... dan dalam masa yang sama... kena attend meeting @ USM Penang untuk Persatuan Pustakawan Malaysia, Kumpulan Utara... Datang minggu depan.. audit KIK... dan BAKEB.. (yang paling memboringkan aku... tu tak kira nak menjawab lagi kat dalam auditorium nanti.... malas!!)... lom prepare lagi penyata kewangan......... Dan.. dapat tau ada lagi course under PPM yang akan buat kat Tanjung Bungah, Penang... Sempatkah semua tu??????????........ huhuhuhu........... Dah tu.. bila nak practise untuk Konvensyen KIK kat Eypoh yang tak boleh baca.... kena bentang without script??... Serta... jalan2 ke Singapore lagi????....
.
.
Hari ni..... walaupun seteruk mana pun aku... se-tak-sempat manapun aku... aktiviti bersama kengkawan masih berjalan seperti biasa... Pagi tengok tudung ARIANI... lunch ke BEE HWA cari kain... Ke Mc Donalds kumpul gelas... (warna purple minggu ni)... dan.... balik ke ofis jer terus dihujani dengan keje2 yang memeningkan kepala aku.... Huhuhuhu... ada ke sapa2 paham aku???? Mana ada!!!!!......
.
.
Dan untuk mengisi dan berehat time2 petang kat umah ni.... aku cuma spend masa untuk menaip bait2 ayat dalam ni....... dan nak lekatkan dalam entry ni pic2 yang aku snap guna camera OLYMPUS lama aku...... Tetiba lak minat camera kecik pulak... Dan siang tadi masa kat ofis jugak aku dah booking tiket FLIGHT untuk ke Subang pergi dan balik for my 1st seminar semester depan.... Wah semangat.... Sebab seboleh2nya aku dah malas nak drive lagi... Bukan penat... cuma nak relax..... Hihihihihi......... Lagipun... amat menguntungkan... perjalanan pergi dan balik cuma rm96... hehehe... kena berjimat kan?? Tiket harga RM3 jer sehala... plus tax dan insuran yang menjadikan harga RM96.. But still murah amat....
.
.
Kadang2 rasa terharu... bila kengkawan aku bertanya... "Murni... macam mana exam??" Senang tak??? Sedangkan.... sepatutnya orang lain yang terlebih dahulu tanyakan soalan tu sebelum aku memberi jawapan.... Benarlah... tak semua yang kita impikan akan dapat kita capai....... Dan petang tadi, sewaktu aku balik dari ofis... tetiba aku ingin menjadi MURNI yang dulu.... Berkerjaya... Cekap buat keje... Kadang2 agak pintar... Berkaliber... Rajin bekerja.... berbanding aku sekarang yang... lemah... lembab.... tak pandai berdikari... slow.... kurang praktikal dan tak de keyakinan diri... Lemah!! Lemah!! Lemah!!... EEEEE... Bosan!!!............. Tapi,... mana nak cari diri aku yang dulu...... Hilang di sebalik langkah dan pautan waktu.... Hmm.... Sia2 kan???................... BLURRRR............... Tapi... agaknya aku lupa yer... kan arwah ayah selalu pesan... hidup kena berdikari.. tak boleh selalu bergantung pada orang lain.. sebab.. kalau orang boleh buat... kita pun boleh jadi macam mereka.... Aku... teringin sangat nak berada di tahap tu... dan tahap yang aku sendiri simpan sorang2... (mana leh cite.. kalau tak tercapai... malu ja)... aku pun tak nak dianggap angan2 mat jenin jer.... Moga suatu hari nanti... aku dapat duduk atas kerusi tu... dan snap pic aku di situ... di mana ya?? Biarlah RAHSIA... Aku teringin sangat2.... Tersangat teringin..... Hmmm... kalau aku berusaha ke arah itu... pasti aku akan dapat apa yang aku impikan... Pengorbanan itu amat penting..... Perlukan sedikit kerajinan, ketabahan, kekuatan... keyakinan diri dan daya juang... Cuma aku sering leka kekadang tu... huk3x..... :'( ...
.
.

No comments: