Friday, February 12, 2010

PUCAT???.....

.
.
.
Lewat petang.... menunggu panggilan itu tapi TIADA... Dan sahlah... semakin jauh meninggalkan aku... Tapi sebenarnya bukan mau bercerita tentang ini... Bercerita tentang aku dan pandangan beberapa rakan yang agak rapat dengan aku... Kecuali famly aku yang belum menegur aku tentang ini....
.
Hari ni... AZIRA datang umah... lama dah tak jumpe dia... Adalah hampir dua tahun... =) kawan lepak2 since skolah ASMA dulu.... cerita lebih 10 tahun lepas.... Terhibur dengan telatah anak2nya.. Maaflah... hari ni.. AUNTY ini amat malas untuk menyeNAP gambar anak2 ini.... Namun, ALHAMDULILLAH... Terisi jugak masa AUNTY ini.....
.
Time keluar hantar AZIRA... Kebetulan.... Kakchik pun ada depan umah dia... Aku dengan tak semena-menanya berjalan ke arah itu... Kebetulan, keta azira terpaking jer kat depan umah kakchik.... Tak eloklah kalau aku tak menghantarnya kan??? =)...
.
Satu soalan yang kuar dari mulut Kakchik.....
Kakchik: Munie, awat muka hang macam ni??? Kecoq.... Hang pasepa?? Tak sehat ka???...
Aku: Eh, taklah... ok ja....
Kakchik: Hang demam ka??...
Aku: Daklah.... Sehat walafiat ja... (sambil tersengeh)....
.
Dalam kepala aku.... weng3x..... teringat teguran offismate aku hari tu.....
Kak Shida: 2 minggu lepas, Kak Ida nampak muka murni pucat.... Nampak kecoq ja....
Aku: Laaa... ya ka?? Teruk ka??...
Kak Shida: Tapi Kak Ida tak nak lah tegur... Mungkin Murni penat kot....
Aku: A'ahhh... Mungkin jugak... Tapi tidoq cukup jaaa.... Hehehehe.... (gelak jugak... buat lawak jugak.. walaupun dalam hati.... tuhan yang tahu)....
.
Pucat sangat ka muka aku???? Nampak sangat ka kelainan aku??...
.
.

No comments: