Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 20, 2010

SABTU Yang Terisi....

.
Niat menyaiko orang... Kekeke... Tak delah... Acah jer... Sebenarnya... Kalau time keje... Aku mesti bawak ke ofis semua benda2 ni.... Sem ni tak lah macam sem lepas... Selalu curi masa ofis buat esemen kat ofis... Sebab tahun lepas... anda semua yang mengikuti rancangan aku ni pasti tau yang kegilaan aku belajar... yang ntah apa2... Mana taknya dengan macam2 hal terutamanya kesakitan lappy lama aku tu kan?? Tapi sem ni... aku dah tak de masalah itu selepas mendapat LAPPY yang canggih (kekeke.. perasan!!)... Yerlah... canggihlah bagi aku....
.

.
Nilah file dan 3 subject yang aku kena belajar setiap kali menuju PUNCAK.... But still tak bopa faham jugak walaupun dah separuh dah aku lalui untuk sem yang ke 03 ni... Wahhh... tak lama lagi nak habis ni... Masuk mac ni adalah pulak test dan 1 presentation yang masih student kelas aku berhutang dengan lecturer kami... Aku dah buat dah... Tapi terpaksa merejectkan presentation tu sebab aku rasa macam salah fahaman lah pulak... Tak per.... On the way.... or... On the road... Cewah!!... Tapi kan.... Sem ni aku baguih... Aku tak buat keje2 skolah kat ofis... Kalau aku buat pun... just baca or post i-class time rehat atau after 5pm jer.... So, kalau ada lagi desas desus yang menyatakan aku dok buat keje skolah kat ofis... Siaplah.... Aku pertahan habis2an..... Huh... Jeleslah tu!!!... So, Kak Dilla... jangan buat jugak tau!!... Tapi mai dengan pembawaan otak jeneh cerdek dan bijak ni... Time gawat... Sehari pun leh siap 2-3 esemen... Heheh... (Bukan aku... Kak Dilla laaa.... )... Jeneh!!! Pandaiii ahhhh... =)
.
Dr. Laili punya subject...
.
Ni lak subject Dr. Sazili.... Kelakar habis kelas dia.... Wakakakaka......
.
Ops... Ni our Dean punya subject... Kelas dia sapa yang bukak lappy or computer akan terkena hukum karma... So, nak tak nak semua orang kena tumpukan perhatian pada lecture yang dia bagi...
.
Ok... Ni mai lak cite pasal si comel aida ni... Aku paling suka kalau aku ada... dan dia pun ada kat umah... So, pinjam lagi untuk teman aku jenjalan... Kali ni bawak dia pi kedai cuci keta plak... Nak cuci manual.. malangnya tak bukak lah pulak.. So, bawak pi cuci keta kat tempat separa manual... Guna tenaga manusia dan jugak guna mesin... Aku meluat pi situ pasai asyik dok promote itu ini... Huh... Macam lah keta aku tu teruk sangat... kekek... Ayat untuk yang kedekut... So, ni pic ni aku snap time dalam keta masa kat traffic light... Lom cuci keta lagi time ni.... Cuba tengok... banyak benda yang dia nak cakap dan cite kat "mimi" dia... Heheh... Sungguh comel!!!
.



Pasu tembikar cina ni... actually dah lama aku terBEKENAN.... Heheh... Sebab kat kedai cina yang tempat aku selalu singgah beli ikan tu kan... dia letak ikan guppy... pastu kan... punyalah banyak anak2 ikan guppy kat dalam tu... lama jugak aku dok perati ikan2 dia... Wahhh.. berkenan sungguh... payah kaki nak melangkah keluar ni.... Tapi time tu aku tak beli jugak.... Tunggulah pulak sekali lagi pi.. Time tu pi dengan mak jer... Still teragak2 nak beli... At last, tak belilah jugak... Dan hari ni.... tak kena mengena dan tak pasal2 aku tersinggah kat kedai tu... Pi beli lagi 2 ekor ikan guppy (sepasanglah)... dan bila cina tu dok tanya kerap sangat.... Rasa kesianlah pulak.. (cewah ayat pembaziran dah bermula ni)... Dan apa lagi... Aku pun terbeli... Kosnya RM35 tau... Pasu tu RM28 + Pokok tu RM4 dan sepasang ikan guppy RM3.... So... dapatlah duit kat cina tu RM35... Huhu.. Tak pasal2 jerk aku ni.... =( Tapi... aku sukalah... airnya sejukkkkkkkkkkkk.... =) (senyum balik!!)



.
Oh yer... aku kan... kalau ada masalah or apa pun... atau berhajat ke apa ker... aku mesti beli ikan... Tak kiralah ikan tu jenis apa pun... Sebab kan... kalau beli ikan.. hati yang susah pun jadi happy tau..... So, u allss semua leh lah ikut cara aku... actually ni jugak macam terapi minda... Kadang2 kita tengok ikan dalam akuarium... kita jadi tenang jer kan?? So, ni lah yang aku amalkan... Kecik.. cantik... boleh hidup dan berenang2 dengan tenang sekali... Tambahan ikan guppy yang cantik dan ekor dia pulak berwarna-warni... Kalau tengok selalu leh buat kita leka jer kan?? Mungkin jugak aku terikut rentak dan cara arwah ayah... Dulu aku selalu tegur dia... tak bosan ka asyik dok sebelah akuarium lama2 setipa kali balik keja.... tengok ikan lama2... dah lah kena salin air.. busuk... heheh... tapi sekarang aku dah ada jawapan yang ayah sendiri tak pernah cuba nak jawab soalan aku... dan sekarang ni bila aku dah lalui semua ni.. barulah aku tau betapa membawa makna yang besar dalam hal2 ikan ni.... Cubalah.... Selain dari hilangkan bosan... tenangkan fikiran... ianya boleh jugak dibuat sebagai satu hobby yang tak perlukan banyak wang dan kos... Cuma perlukan sedikit kerajinan jer... Cewah!! Promote2...!!!... =)
.
Suatu hari nanti, kalau berpindah ke umah sendiri... Nak jugak buat kolam kecik kat depan umah... Tak berminat nak simenkan semua sebab aku ni ada perasaan untuk hobby2 macam ni... dan pastinya ada pokok2 janggut TOK ADAM.... heheh... Semua kengkawan dan orang2 yang rapat dengan aku tau kan aku memang nak macam ni... Heheh... So, bila nak pindah ni???

No comments: