Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 29, 2009

Ape SALAHku???.....


Seperti biasa.... Aku ke ofis macam selalu.... Pagi ni... sampai awal.... Masa aku sampai... kat belakang hanya keta Abg Joe jer yang ada... Lain2nya lom sampai lagi rasanya..... Keje seperti biasa... After shelving, kuar gi makan..... lepas makan.... masuk ofis, settlekan skit2 keje di bahagian aku.. Then, aku naik ke bahagian MULTIMEDIA untuk print result FINAL EXAMku yang last sem... dan nak sambung print course yang aku register.... malangnya... tak leh lak... server SLOW sangat.... Dok fikir2.. nanti2lah aku sambung.... Then sempat jugak minta tolong BAHAGIAN MULTIMEDIA buatkan CARTA ORGANISASI untuk bahagian aku...


Kol 11.... Ada meeting untuk finalize KMK punya presentation... Kali ni, yang kena present aku, kak shila.. dan En. Nazri (ABAH)... En. Shah awal2 lagi dah tak nak present... But, aku tak tau kenapa.... Tak kisahlah mana2 pun... Yang penting semua orang memberikan komitmen seadanya... sepatutnya........ Kak Dilla menunjukkan SLIDE yang husband dia create untuk kami..... Semua muka BOLAT2.... terutamanya aku lah.. heheh... nampak pp jer.... kekek.... dah tu?? Nak sembunyi kat mana?? Kan????


Tengah hari, aku... Kak Shila... dan Kak Dilla.... bersusah payah kuar cari tudung.... Bermula dari ruang legar kat BILLION tu... sampailah kat PEKAN RABU... (setelah bertahun2 tak pi).... kami mengerah keringat.... berjalan kaki ke sana.... Huh... Penat gak!!... Eh... tak bagi komitmen lagi ker??? Kain.... separuh gila meroyan mencari... sakit tapak2 kaki (maklumlah pakai kasut nipis... morah)... heheh... Tudung tak dapat2 jugak.... Sedih... Ada lah dua helai jer.... Tapi, still tak ok jugaklah kan?? Semua ada 8 orang... Mana nak pi cari lagi 6 kalau nak tudung yang sama ni???? Huhuhuhu.....


Petang, walaupun lom hilang penat lagi, masuk ke bilik En. Md.... Dia cakap ZZR marah2 sebab officer 6 orang tak mai semalam (AHAD).. termasuk ngan aku lah tu... Last sekali, ayat yang paling tak sedap didengar.... En. Md cakap, ZZR tak puas hati ngan aku.. Sebab keje2 aku lately ni kot... Aku sedey.... Nape leh cakap macam tu???? Aku dah buat dan mantainkan keje2 aku macam biasa jer... kaunter lancar, report Lincorn Corner hantar, meeting bahagian buat, lawatan handle sebaik mungkin, surat menyurat aku jawab jer.... Bahagian so far, tak mendatangkan masalah.... guard aku tegur jugak mana betul dan tidak, function kat luar, aku jadi MC macam biasa..... tak pernah merungut... kena kuar o/station, aku pergi jer... Cuti sejak dok kat department CIRCULATION ni, aku baru ambik sehari cuti.... Senarai tugasan yang dia minta aku dan beberapa orang pegawai submit, aku hantar... Ada lagi ke yang tak kena??? Sedihnyaaaa.......... Nape aku masih dianggap kurang MENONJOL???? Aku tak pernah minta itu ini.... Tak kisah dengan perkakasan dan peralatan sedia ada.... Tapi still aku tak ok lagi.... Sedeyyyyy............


Huhu.... Memang inilah yang dinamakan adat bekerja.... Mungkin aku jarang bersemuka dengannya menjadikan aku terlalu asing... But, sejak aku bertukar bahagian, aku telah berikan komitmen sebaik mungkin sebagai head of department yang bertugas di bahagian tu... but aku tetap jadi macam ni...... Aku terimaaaaaaaa..... But.... aku memang SEDEY.....


Hmm... tak nak fikir lagilah..... Tapi tetap terfikir jugak... Macam mana ni????? SEDEYYYYY !!!!!!!

No comments: