Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 5, 2009

Tetiba Aku Menjadi Terlalu RINDU...





Sejak kebelakangan ni... ramai yang asyik berSMS betanyakan tentang RESULT exam....... Heheh.. seperti yang aku sedia maklum... minggu depan mungkin akan diumumkan........ apa perasaan aku agaknya?????? Dan ada jugak yang bertanyakan tentang penempatan hostel.... bla..bla..bla... heheheh......... Dan dalam tengah memikirkan semua tu..... tetiba jer........


Aku.....
Tetiba jer RINDUkan suasana kelam kabut
Menyiapkan assignment...
Di samping keje ofis yang memenatkan


Aku....
Rindu nak tido atas katil kat HOSTEL
Yang adakalanya macam HOTEL
Walaupun tanpa penghawa dingin

Aku.....
Rindu nak makan ROTI CANAI dan tea ice
Yang betul2 boleh mengenyangkan
Sampai aku tiba kat umah


Aku.....
Rindu nak kuar shopping2 sambil guna GPS
Yang adakalanya membuat perjalanan cepat..
Dan ada jugak yang terSESAT...


Aku.....
Nak sangat guna pen kaler2
Yang macam Kak Shima punya..
Yang aku beli sesudah selesai final exam


Hmmm... Aku jugak....
Teringin nak mulakan kembali pengajianku...
Menjadi manusia yang kekurangan masa......
Adakalanya kelam kabut......
Dengan semua yang ada limit dan sempadan masa
Untuk diselesaikan........


Tapi Aku.........
Adakalanya.........
Tak pasti apa yang aku buat
Tak tahu sama ada apa yang aku putuskan betul........
Untuk masa depanku....
Kerjayaku.......... Kepuasan diriku......
dan CITA2 ku...............


Dan... aku.......
Masih mencari2..........
Ntah apa yang hilang..........
Ntah kat mana kekuatan aku...............
Yang pastinyaaaaaaa..........
Aku harapkan...........
Segala apa yang aku PUTUSkan.....
Mendatang kebaikan pada semua...........
Kepuasan pada insan yang aku sayang.........
InsyaAllah.............
AMIN................

No comments: