Saturday, June 13, 2009

Tetiba TERKENANGkan Saat Dulu....

Semasa cuba memasukkan gambar2 yang aku snap tadi.... tetiba jer terbuka folder lama yang ada dalam PC ni.... Kebetulan aku menggunakan kesempatan yang ada untuk cuba nak uploadkan pic2 aku.... Malam tadi cuba jugak membuat editing menggunakan software ni dalam LAPTOP uzurku.... malangnya... tak leh nak save... Huhuhuhu....

Then... aku cuba jugak membuat dan menggodak2 apa2 yang ada dalam ni... dan aku temui pic2 lama ni..... Tak silap aku... pic2 ni diambil sewaktu arwah ayah masih ada..... Pic yang lama2.. tentang budak2 comel penghilang letih aku setiap kali bermain2 dengan depa2 ni... sungguh comel.....

Adakalanya... bila difikirkan kembali.. seronokkan menjadi budak2???? Tak rasa apa2 pun selain takut kat mak dan ayah... Tapi kan semua tu telah berlalu.. Hmmmmm....... Dalam hidup ni... kita perlulah melalui semua lapisan age.. sampai MAUT menjemput kita..... Eeee.... SERAM lak bila bercerita mengenai kematian ni.....

Panas.... memang panas sangat hari ni.... Kebetulan, bangun je pagi tadi.. terus rajin nak mengemas kain2 aku... cari semua kain2 untuk dibasuh.... tapi tak tersidai lagi setengahnya tu.. sebab ampaian penuh sangat... Yerlah... Panas terik... nak lintas untuk jemur baju pun rasa malas..... Kekekekek. Teruknya........ Dan sebab tu lah aku masak hari ni... Sebab nak bagi hujan turun lebat jer.... Rupa2nya panas sampai ke sekarang ni... Huhuhu.........

Cite bab masak2 ni kan???? Aku kan memang tak rajin nak masak..... Malas... kekekek.... Yerlah aku memang dengan rasa rendah diri mengaku akan sifat KEMALASAN aku untuk memasak ni... But.. tak semestinya aku tak reti masak... Kadang2 bila masak.. mendapat pujian yang membanggakan... cewah.... Gerun jer dengar... Kekek.... Cuma bagi aku... better pandai or rajin kemas dari hanya pandai masak tetapi tak pandai mengemas.... Kan???? Sapa setuju dengan apa yang aku cakap ni??? Sebab.. reasonnya.... kalau setakat pandai masak... tapi umah bersepah.... tak rasa sesak nafas ker???? huhuhuhu......... (macam lah aku rajin sangat)..... kuangkuangkuang.....

No comments: