Sunday, August 30, 2009

Hanya Sekadar LUAHAN.....

.
.
Salam to all BLOGGIE....
.
Sejak aku mula bercuti ni... hati macam tenang jer... Macam seronok pun ada.... Jauh dari dunia ofis/pejabat... jauh dari dunia yang menyakitkan hati... jauh dari dunia penuh tekanan.. dan jauh dari dunia yang melibatkan soal permainan hati... Sesekali aku rasa macam amat seronok sekali... Walaupun adakalanya aku rasa SUNYI.....
.
So, mulalah terlintas dalam fikiran ni... Kalau lah aku ada banyak duit... (kaya-rayalah... tapi tak menjadi perhatian umumlah maknanya)... Heheheh... paham ker?? kalau tak paham, sila abaikan.... so.. sambung balik ni.... kalaulah aku kaya raya.... bolehlah aku ambik cuti 3 bulan tanpa gaji dan pergi menyendiri.... Bulan pertama nak siapkan esemen aku.... Bulan kedua nak relaxkan minda aku.. dan bukan ketiga nak shopping sakan... Muahahahaha.. Tapi.. itu meaning KALAULAH.... Malangnya istilah ni tak de untuk aku... Agak sedey :'( .....
.
.
Pernah terfikir suatu masa dulu... Nak menjadi BOSS... yang ada ofis sendiri... yang nampaknya komited dengan keje... Sana sini bz dengan panggilan berkaitan dengan appoinment... Outstation sana sini... Sentiasa memegang planner yang penuh dedikasi dan berjadual.... Dan dalam masa yang sama... Sentiasa kemas, berfikiran waras.... tiptop dalam keje umah... Kalau menyambung pelajaran dalam situasi macam aku ni pun... still maintain... dan boleh melakukan kerja dalam keadaan yang membanggakan... Hebat ke sana ke sini dengan kenderaan cantik.... berpakaian cantik.... simple but nice and good looking...
.
But.... Aku hanya manusia biasa... tak mampu menjadi seperti pandangan aku itu... Dan adakah insan2 seperti yang aku maksudkan ini mempunyai hidup yang BEST dan BAHAGIA hatinya??? Sapa pun tak tau kan????.... Kalau ada orang yang memandang ingin berada di tempat kita... macam tu juga kita... ingin lebih BERJAYA dari apa yang kita ada kan????... Manusia... memang tak pernah puas dalam hidup....
.
.... Terhenti sekejap..... ATON panggil aku lah plak... Ganggu betoi lah......
.
Hmmmm... sambung balik.... Merentasi ke dunia imaginasi tentang masa depan aku... Belum nampak cahaya yang bersinar2 lagi... Kadang2 aku rasakan seolah2 aku ni macam terawang2 jer tak tantu hala dan arah tujuan.... Kehidupan aku sekarang hanya berpandukan pada family aku.... kerjaya aku.... pelajaran aku (yang adakalanya aku rasakan semangat aku semakin tipis)... dan sedar tak sedar... aku sebenarnya telah patah semangat secara perlahan-lahan.... Agak menyedihkan hati mendengarnya....
.
Dan sesekali terfikir jugak tentang soal kehidupan peribadi aku... Still SAMAR2 jugak rasanya... :P ...... It's ok...... Ape lagi nak cakap agaknya... Tak de rasanya.... So... macam ni jerlah....
.
.
Ops... tailor mai lak umah aku... tanya pasai baju raya aku... Hari tu booking dah kat dia kononnya nak tempah dua pasang untuk pakai raya... ni dah hari ke-9 posa... tak nampak bayang aku nak beli kain pun rasanya... So, aku just cancelled jer lah... Pakai jer baju mana ada... MENAKJUBKAN.... Berhari raya tanpa baju baru.... Huhuhu... Sedey tak??? Tak lah (senyum dalam paksa jer nih...).... Cuma terasa diri ni dah tua... Bila aku dah tak kisahkan semua ni lagi...... Tak perlah... asalkan adik2 aku ada baju raya dan berhari raya seperti sediakala... Janji... aku dah belikan baju raya untuk MAK.. Itu yang paling penting.... =) .....

1 comment:

kamal said...

salam...tak salah kalau kita...ala senang cakap ber angan angan...mana tahu suatu ketika nanti jadi kenyataan....ala kesiannya lah tak beli baju raya...tak apa la saya belanja nanti...ok.salam dari saya

http://kamalfarsya.blogspot.com/

puasa tak hari iniii......