Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 27, 2009

Story About My Little ASUS Netbook....

.
Salam...
.
Kisah si comel kesayangan aku ni..... Akhirnya dari program asalnya LINUX telah berpindah ke WINDOWS XP... Lega.... Tapi... yang agak sedey skit... Aku tetiba rindukan program dan games yang ada dalam tu.. Huhuh.... Tapi, demi kebaikan dan kegunaan aku dengan lebih maksimum... Aku terpaksa melepaskan LINIX pergi.... So, dengan adanya dia... Aku kembali menelaah seperti biasa... (cewah ayat.. agak menggerunkan jugaklah)... hihihihi.....
.
Si COMEL ni.... antara hadiah or gift yang paling aku sayang.... Jarang sangat nak bagi orang len sentuh..... Selain tu, berguna dalam keje2 seharian dan dunia persekolahan aku.... WIFI pun agak power dia boleh terjah berbanding dengan laptop lamaku dulu... Dan sekarang dari 512MB RAM... aku dah tukarkan ke 2G.... Muahaha.... Tak padan ngan size nampaknya....
.
.
Naper yer??? Aku amat menggemari benda2 macam ni??? Bukan dari sekarang.. dari dulu2 lagi.... Jenis2 barang elektronik yang macam ni aku amat minat sangat.... Mungkin sebab dengan benda ni aku boleh buat keje dan leka dengan dunia sekeliling aku... Haa... contohnya CAMERA.... Pendek kata leh jadi peneman aku... Heheh... Best2..... So, lepas ni... AGAK SENANG lah untuk aku membawa dan mengusung ke sana ke mari macam dulu kembali..... So, pi kelas pun gamaknya guna yang ni jerlah.... Jeles tengok kengkawan asyik menatap dan mengusung laptop dalam kelas je... Sedangkan dalam kelas/lab aku tu setiap sorang diberikan komputer sorang sebijik kat atas meja yang amat penuh dengan VIRUS TEGAR...... Ishhh.. donia semua tu... Teringat time aku ambik degree dulu... Nak guna lab kat school pun kena cari date dan time yang sesuai... dah tu limited lak tu... Kadang2 punya PENAT memanjat BUKIT TONGGEK dalam UiTM Shah Alam tu... tiba2 sampai je kat lab tu FULL... Huhuhu.... Nak ke CC kat seksyen 2 out of budget lah plak... Tapi kadang2 pi lah jugak... Dah terpaksa kan???
.
.
Tapi dunia sekarang len.... Kat tempat keje aku sendiri pun... budak2 skolah dah bawak sorang sebijik... Aku lak, time melintasi BAHAGIAN SIRKULASI tu... mesti kepala terteleng2 tengok pelbagai bentuk, jenis, kale laptop ada kat atas meja depan mata depa... Huhuhu.. canggih2.... Malah adik aku sendiri pun... kalau leh dok depan komp or laptop tu jangan harap boleh bangun dalam masa sekejap... Hehehehe... Ermm.. amat berubah sekali dunia sekarang kan... MODEN2... Malah... ada jugak yang aku pelajari dari dia... Muahahahaha.........
.
Eh2... sebenarnya nak cite pasal ASUS ni.. Tetiba terkenang lak cite dulu2... Heheheh... K lah.... ADIOS...... Nak p update pic makanan bukak posa kat sini lak.... http://mmasreena.foropages.com/ ..... Bye.........
.
P/S :
Mcpah sms aku.... tanya pasai nak upah baju raya.. ada tak lagi TAILOR mau ambik... Aku reply... So, sms yang kedua... dia cakap teringat arwah ayah aku.... Then... aku reply lagi... Tapi, time reply kali kedua... air mata aku dah mula jatuh.... Aku menangis lagi.. Sama... kat luar pun hujan.... Hmm... Kalau Mcpah... hanya bekas jiran aku kat belakang umah dulu... yang tiada sangkutan darah... teringatkan arwah ayah aku... Apa lagi aku??? Hmmmm.... Betapa ayah disayangi oleh RAMAI orang.... Dan aku???..... Air mata luruh..... tak tertahan..... AYAH..... AKU TERLALU RINDUUU......... Al-FATIHAH.....
.
Aku selalu macam ni..... Hati aku TERLALU RAPUH bila orang sentuh hal AYAH...... :'(


2 comments:

kamal said...

SALAM...NAK TANYA SIKIT BOLEH TAK....U NI BELAJAR LAGI KE...TAPI SAYA TENGOK U NI MACAM CHEF PUN ADA...AGAKNYA U NI PANDAI MASAKYE....BOLEHLA AJAR SAYA BAGAIMANA NAK BUAT MASAKAN NAMPAK SEDAP...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

linux?..pakcik suka sbb game dia mmg bes.. huhuhuu main mahjong yang tak menahan nye..huhuh

pasal ayah?. emm itu kenangan.. jgn la sedih.. setiap yg idup...pastinye mati.... sabo je la menunggu giliran kita plak...