Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 1, 2009

TAG KERETA Dari Imah.....


Alamak...... SORRY IMAH.... Sebab Murni baru jer baca BLOG Imah yang telah mengeTAG Murni dalam list untuk soalan2 ni.... So, mujur time ni tengah masa lapang amat.... So, Murni menjawab sebaik mungkin lah yer......

1. when do you get your driving license?
.
Masa lepas SPM ler.... Tahun 1995... Ujung2 tahun after SPM.... Yang paling BEST... Belajar keta guna duit sendiri tau...... BERDIKARInyer.... Hehehehe (tersenyum dengan bangganya).... So sekarang memang ada 2 lesen lah.... Moto dan keta.....
.
.
2. your first car is?
.
Keta ISWARA Sedan... 2nd hand.... Sampai sekarang keta tu masih ada lagi.... Adik lelaki aku lak ambik alih menguasainya... But still registrationnya atas nama aku.... walaupun dah bukan harta benda aku........ Keta tu aku pakai rasanya masa 3 bulan keje lebry.. dan dah habis bayar pun.....
.
.
3. what type is your car now?
.
Keta sekarang... My Mr. Gen2.... Dah hampir 3 tahun pakai... But conditionnya masih bagus... Sesekali ada jugak orang cakap keta aku ni macam keta baru... Huhuhu..... Dan paling penting... sejak beli... Baru sekali jer basuh sendiri.... Lainnya kedai CAR WASH yang bertanggungjawab... kekekekek....
.
.
4. do you choose you plate number or was it given?
.
PLATE NO??.... Yer.... aku yang pilih.... Aku belinya dengan HARGA RM400.00 from JPJ ALOR SETAR.... KCA 5115... Cantik kan nomotnyer.... But TQ to CH too... sebab melabur sedikit duit untuk nomot ni...... 5??? Meaning a lots to me!!!!....
.
.
5. what is the colour of your car?
.
Silver Methalic
.
.
6. reveal 3 most important things in your car?
.
i. Pewangi keta... (aku memang tak leh kalau tak de pewangi ni)....
ii. Surah Yasin.... (AMIN)...
iii. Touch & Go with SMART TAG.....
.
.
7. have you ever got yourself into accident?
.
Minta simpang!!!... Tak molah aku..... But hari tu.... Kejadian yang tak diingini terkena time parking dan aku sendiri tak tau sapa punya angkara..... Dan yang peling sedih.... Yang drive keta tu Eimien.... Terbang RM250.00..... But apa nak buat kan?? Bukan kehendak dia pun.... Huhuhu... =P.
.
.
8. when is the due for your insurance & roadtax?
.
Muahahaha... Kedua2 keta due bulan 1.... Time tu lah nak due pun... time tak bopa nak jadi kaya... Tapi due pun ada angka 5.. 15 hb.... Kekekekekek........
.
.
9. do you plan to change your car?
.
Heheh... Rasanya tidak..... Buat masa sekarang aku dah cukup kagum dengan Mr. Gen2 ku itu... Tapi.. dok berkenan kat EXORA lah pulak... Kekekeke.... Al-maklumlah... keta selain dari mesia malas aku nak pandang.... OUT OF BUDGET..... Tak nak lah pakai istilah... "BIAR PAPA ASAL BERGAYA".... Tak best hidup dikelilingi hutang.... Walaupun.. masih dalam lingkaran BERHUTANG.... Ada ke manusia yang beli keta mewah2 dengan bayaran CASH??? Ish3... kaya2!!!
.
.
10. lets make your friend do this too. who would you choose?Aku nak tag orang2 yang tersenarai di bawah.
.
Alamak.... tak dapat nak PROVIDElah orang2 kat sini..... Sapa2 nak buat aku jemput jerlah..... Heheheheh....

No comments: