Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 2, 2009

Story About TAKLIMAT KAUNTER dan Lanjutannya....


Salam to ALL BLOGGIE..............

Nak luahkan kejadian aku dan sekampung lebry aku pada hari nie.... Muahahah.. Time ni tak dapatlah nak menggila2 snap gambo2 sebab aku kat atas stage... Mau kata aku kat bawah... for sure aku akan menyeNAP beberapa ribu juta keping gambaq walaupun sekadar menggunakan kecanggihan camera henpon ku..... Kekekekeke..... Cuma.... Gambar aku jerlah yang sempat aku appearkan dalam ni... Muahahahaha.....
.
.
Pagi tadi kol 10, aku sempurnakan tugasan aku sebaik mungkin.... Dan isu2 panas mulalah melegar di sekitar ruangan auditorium yang selalunya kat sini memang sejuk..... Walaupun tak ramai.... Semua staff yang tak terlibat dengan kaunter WAJIB masuk dan mengikuti sesi diskusi dan perdebatan 'comel' ini.... Nape aku panggil perdebatan comel??? sebab kadang2 macam comel jer aku tengok cara pentadbiran di kampung terindah PPAK ku ini... Kekekek..... So, bila bermula isu sensitif kami ni... iaitu pengurangan staff kaunter untuk hari jumaat dan sabtu.. tetiba jer ianya menjadi perdebatan hangat di kalangan staff..... Kebanyakannya yang involve untuk bercakap tentang isu ini adalah golongan pegawai dan staff senior jer... Staff2 yang ala2 junior macam aku ni.. tak banyak yang bercakap.. sekadar mendengar jer.... Dan aku rasa, seandainya aku tidak diberikan mandat oleh Tuan Pengarah untuk mempengerusikan taklimat a.k.a meeting ni.... Aku pun akan tergolong dalam golongan yang hanya lebih berminat untuk mendengar.....
.
.
Dan.... hasilnya.... hari ni aku ada 3 meeting....
1. Dengan semua staff...
2. Pegawai dan staff2 senior....
3. Pegawai dan Tuan Pengarah........
.
Alhamdulillah.... hasil dari meeting ini..... pengurangan staff yang pada asalnya 6 orang ke 2 orang.... dan kini telah dinaikkan kembali dari 2 orang ke 4 orang.... WE FIGHT FOR IT!!!...



Huhuhu.... Luahan hatiku.....
.
Macam mencabar jugak aku punya keje... Department ni aku pegang dari awal Mei tahun ni dan dah jadi macam2 perubahan... Sebagai orang yang masih baru di BAHAGIAN SIRKULASI ni... Aku terpaksa memikirkan bagaimana nak solve smua ni..... Huhuhu...... Mujur kengkawan seangkatan aku terlalu banyak membantu.. Tima Kasih.... Aku kan still baru.... But I have to manage it.... So far, staf aku smua ok2... Kiranya aku tak de masalah tentang staf..... Aku pun bukan pandai dalam serba serbi.. dan harapan aku agar.. aku boleh bekerja dengan staf2 aku yang memahami macam ni..... Tima kasih untuk kengkawan.. dan staff2 aku yang begitu banyak membantu.... Aku akan improve dari hari ke hari.. InsyaALLAH.... Dan yang paling penting... bahagian ni.... aku suka... sebab berkaitan dengan kriteria keje yang aku memang suka.... Tapi seandainya aku tak lama di sini dan terpaksa diROTATE ke department lain.... Nak buat macam mana.... Aku hanya memegang pada...."SAYA YANG MENURUT PERINTAH"....
.
.

No comments: