Saturday, August 8, 2009

NASI AYAM ~ My 1st TRIAL....

lihatlah keadaan dan gambaran nasi ayam hasil air tanganku ini.... Kuang3.... ok per kan????
.
.
.
.
Macam pernah aku cakapkan pada family, kengkawan dan insan2 terdekat dengan aku... Hujung minggu nak buat dan masak nasi ayam... Dan 80% ketawakan aku... Mak, Eimien dan Aton lak siap cakap hujan akan turun dengan lebatnya kalau aku masak nasi ayam.... heheh... Lihatlah... betapa lamanya aku tak memegang periuk belanga kat umah aku.... MALAS kah aku??? Heheheh... Aku memang tak suka masak... sebab aku jarang suka makan apa yang aku masak.... Tapi disebabkan keinginan yang membuak2 menyebabkan aku kotakan janji aku pada mak dan adik2 aku... Sesekali terasa macam nak bungkuih dan jamu kengkawan aku makan dan merasakan betapa HEBATnya masakan aku ni.... Kekekeke.... Cewah... MEMUJI diri sendiri......


.

So, segala kekurangan pada pandangan dua biji mata sapa2 yang memandang apa yang aku paparkan di sini... SILALAH buat tak tau saja.... Dan rasanya amat hebat dan sedap sekali... Kira mak makan dan rasa pun.. NO KOMEN lah.... Siap cakap lagi... Time2 bulan posa nanti... Kalau hari2 cuti kita makan macam ni jelah... Senang dan simple... So, apakah makna ayat dan kata2 yang kuar dari mulut mak aku itu??? Tak perlu jelaskanlah... Just keep it in your HEART.... Kekekeke.........
.
.
.
.
Walaupun nasi ayam ku itu tidak berwarna kuning seperti kebanyakan nasi2 ayam lain... Itukan resepi aku sendiri.... Eh... silap... Ambik dalam internet lah... Kak Hanieliza punya resepi... Tapi mak pun ada cakap kat aku.... Kalau setakat cedok resepi jer... tak pandai masak, tak boleh jugak.... So, terbuktilah anaknya yang amat pemalas nak masuk dapur ni sebenarnya bukan tak tau masak.... Cuma tak nak tunjuk bakatnya jer.... Kuangkuangkuang.....
.
.
.
.
Oh yer.... Ayam tu bukan hangus or hangitssss tau.... Aku perap ngan kicap cair jer..... Sapu dan lumurkan kat ayam tu... Pastu mulanya nak masuk dalam oven dan bakar.... Tapi kemalasan melanda lagi, so aku goreng je dalam kuali....... Panas2..... sebab tu lah kale dia macam tu..... Heheh... Betullah aku tak tipu ni......
..
.
.
.
Yang paling BEST dan agak menyayat hati ialah... Bila CIK MURNI MASREENA ini telah pergi ke pasar dan membeli semua barang2 ini sendiri bersama2 dengan mak... Agak MUSTAHIL dan sukar untuk dipercayai sebenarnya.... Tapi inilah hakikat yang perlu diterima oleh semua orang ahli lembaga pengarah dalam rumahku ini...... Entry membeli belah di pasar akan aku masukkan di entry lain sebab keadaan aku sebenarnya pada waktu ini sudah tidak mengizinkan aku untuk bercerita dengan lebih lanjut lagi.....
.
.

2 comments:

Dilla said...

ishk2 hebat marveless sunggoh....anak sapa la nie.....rajin... cerdik plak tu... ishk kalau camnie nasik ayam periuk besaq pun boleh bungkuih mak enon....kikikiki

:: MURNI MASREENA :: said...

ishhh... kan dah kata banyak kali dah... jeneh sama... kekekekek... tak boleh nak kata apa dah la bab2 ni....